– Hovedformålet med besøket er å bli kjent med stadion og folkene i klubben, sier Priscilla Janssens, venue director i UEFA til RBK.no.
Delegasjonen besøker klubber som kan være aktuelle for høstens mesterliga.
Garderober og TV-produksjon
I tillegg til å se på banen, garderober og sikkerhet var også representanter fra selskapet som produserer fjernsyn fra mesterligaen i Trondheim.
– Vi ser på forholdene for TV-produsenten og pressen, som kameraposisjoner, soner for media og kommentatorbokser, sier Heleen Hilhorst i medieselskapet Team Marketing til klubbens hjemmeside.
(Artikkelen fortsetter under bildet.)
40 tonns reklamebil
Mannen som har ansvar for å dekorere stadion før en mesterligakamp var også på Lerkendal torsdag.
Andreas Kaelin forteller at de kommer med en trailer på 40 tonn og jobber i fire dager før hver eneste kamp. Da bytter de ut alle reklameskilt på stadion og setter inn reklame for de som sponser mesterligaen.
– Målet er at alle stadioner skal ha det samme uttrykket slik at du vet at det er en Champions Leauge-kamp i det du kommer inn, sier Kaelin til RBK.no.
– God standard
UEFAs representant mener at standarden på Lerkendal er veldig god.
– Rosenborg har vært gjennom dette før og det er ikke så store endringer fra år til år. Det er ikke mye å sette fingeren på, sier Priscilla Janssens i UEFA.
Tidligere denne uken ble det klart at laget Linfield fra Nord-Irland blir Rosenborgs første hinder på veien til mesterligaen.
NRKs Arne Scheie mener at det er en overkommelig oppgave for Rosenborg.