Det ville åpnet muligheten for flere og større sponsoravtaler. Sponsorene vrimler rundt 21-åringen og med en kynisk utnyttelse av markedet kunne Northug ha hanket inn store summer, skriver Adresseavisen.
- Har dere seriøst vurdert å trekke Petter ut av Norges Skiforbunds landslag for å stå friere til å inngå samarbeidsavtalerω
- Tanken har vel vært tenkt, men den blir ikke aktuell selv om det kunne økt inntektene betraktelig. Hvor mye, har vi ikke tenkt eller regnet på. Tross alt er det sportslig viktig for Petter å være en del av landslaget, og vi må også legge vekt på guttens utvikling på mer enn det sportslige. For stort fokus på det forretningsmessige behøver ikke være bare positivt, sier pappa John Northug.
Han er den som hittil har vært den som har tatt seg av det meste av det som skjer rundt sønnen.
- Vi har hatt henvendelser fra firmaer som har vært interessert i å ha reklameplassen på lua til Petter. Bare den ville gitt godt over 1 million kroner årlig. Men som en del av NSFs landslag, er det begrenset hvilke og hvor mange avtaler vi kan inngå, sier John Northug til Adresseavisen.
(©NTB)