De rødgrønne partiene i Trondheim ble i ettermiddag enige om å bevilge fire millioner kroner for å sikre drifta av Gråkallbanen ut året.
Men de klarte ikke å bli enige om trikkens videre framtid i byen.
Les:
Gråkallbanen kunne blitt nødt til å innstille drifta allerede om 14 dager hvis ikke politikerne hadde bevilget penger til strakstiltak.
Trikken i Trondheim har vært debattert en rekke ganger de siste 20-30-årene, og ble til slutt lagt ned i 1988.
Les:
Den gjenoppsto imidlertid med AS Gråkallbanen kun to år senere. Siden har den vært en del av bybildet med sin ene linje fra Trondheim sentrum til Lian.
Etterslep på vedlikehold av trikk og trikkespor har imidlertid nå bygget seg opp mot 100 millioner kroner. En rapport viser at det vil koste 18 millioner kroner mer i året og kjøre trikk i stedet for buss.
Debatt: