– Som en stor, regional aktør i Trondheim og Trøndelag synes vi det er ganske naturlig å jobbe sammen med Rosenborg. De har egentlig mye av det samme grunnlaget som Trondos, sier Torbjørn Skei, administrerende direktør i Trondos.
Torsdag ble det klart at Trondos, som er en del av Coop, går inn som sponsor på Lerkendal i fire år.
Fra før er kjeden kjent for samarbeidet med Petter Northug jr.
Avtalen innebærer at Rosenborg skal spille med Coops logo på ryggen av draktene. I tillegg skal en tribune døpes om, og sponsoratet kommer også til å bli synlig i Trondos sine butikker.
Resten av Coop vil også kunne bruke RBK for å profilere seg.
Konkurrent gav seg
I mai ble det kjent at SpareBank 1 SMN overtok som hovedsponsor for Rosenborg etter en av Coops konkurrenter i dagligvaremarkedet; Rema 1000.
På spørsmål om de nå har slått en konkurrent, sier Skei at det som nå skjer nok handler mer om et ønske om å tenke langsiktig sammen med Rosenborg.
– Vi synes det er en sterk merkevare og en utrolig interessant samarbeidspartner.
Avtalen betyr at Rema ikke lenger er en av RBKs samarbeidspartnere.
– I og med at vi får inn Trondos Coop på et eksklusivt nivå så må den avtalen termineres, sier daglig leder Tove Moe Dyrhaug i Rosenborg.
Taus om summen
Torbjørn Skei ønsker ikke å fortelle hvor mye de betaler for å profilere seg ved hjelp av RBK.
– Det å være samarbeidspartner koster selvsagt en del, samtidig tror vi at Rosenborg og Trondos kommer til å få mye tilbake. Vi tror dette er en god forretningsmessig avtale for Trondos, antall kroner har jeg ikke tenkt å snakke om.
For Rosenborg betyr det mye å få på plass en ny sponsor, sier Tove Moe Dyrhaug.
– Det er viktig for oss å holde partnerbudsjettet og å få i stand store avtaler. Vi er best i klassen i Norge på det. Og så er det godt å se at vi fortsatt er attraktive.