I januar starter innspillingen av en ny sesong med «Tidsbonanza». Rundt 700.000 TV-seere fikk i vår med seg programmet der to lag konkurrerer om hvem som husker best fra 70- 80- og 90-tallet.
En av grunnene til den store suksessen begrunner programleder, Thomas Felberg, med at programmet skaper dialog mellom generasjonene.
– Det har kanskje å gjøre med at folk vil ha noe nytt, og så tror jeg Tidsbonanza binder generasjonene sammen fordi de som opplevde 70- og 80-tallet husker det som blir snakket om, og så spør barna om det virkelig var sånn, og da kommer praten i gang, forklarer Felberg.
Tok over for Nytt på Nytt
Programlederen lover en nyere og sprekere versjon av mimrekonkurransen som i vår tok over for Nytt på Nytt i beste sendetid fredag kveld.
– Nå har vi jo gjort dette i ett år, og det er utrolig hyggelig at så mange likte programmet. Vi skal selvfølgelig gjøre noe av det vi vet funker og det som folk likte programmet for, men vi skal spisse det til og få det enda bedre og enda morsommere. Det blir rett og slett et enda råere show, forteller Felberg.
Han innrømmer at han tok over for Jon Almaas, Pernille Sørensen og Johan Golden på fredagskvelden med stor ærefrykt da det for første gang ble sendt i april i år, etter at Nytt på Nytt-sesongen var over.
– Jeg ble liksom kasta rett ut til ulvene på en måte. Vi visste jo ikke hvordan dette skulle gå, men det gikk bra og nå jeg tilbake igjen. Jeg har liksom etablert meg litt i folks bevissthet nå, smiler programlederen.
Ble Årets kjendis
At han har blitt lagt merke til det siste året er ingen hemmelighet. Radioprofilen som i flere år har vært dommer i lørdagskveldens «Stjernekamp», ble i november kåret til Årets kjendis på Se og Hørs kjendisgalla.
– Jeg tror mange har jobbet mye hardere for den statusen enn meg, jeg har egentlig bare vært til stede, men det er hyggelig at noen har fått med seg at jeg lever, smiler Felberg.
Nå håper han at folk ikke bare ønsker å se den nye sesongen av Tidsbonanza på TV, men at folk tar med familien til Trondheim og stiller opp som publikum når innspillingen starter i slutten av januar.
– Ja, send en mail og kom og se på programmene og ha det gøy. Det er god stemning og jeg tror det blir servert kaffe også, men jeg skal ikke love det.
Ønsker du å være publikum på Tidsbonanza? Send mail til tyholtpublikum@nrk.no.