– Den mest spennende jobben i Tromsø det neste året. Et svært spennende prosjekt, sier Hårstad Jensen til NRK.no
Fra 1. februar tiltrer Hårstad Jensen en nyopprettet stilling som markedsleder for privatmarkedet i TIL.
Hun skal først og fremst sørge for å få flere til å se TILs hjemmekamper på Alfheim. Klubben opplevde en publikumssvikt denne sesongen med et snitt på under 5000 tilskuere. Det ga et inntektstap på drøye to millioner kroner.
– Jeg håper å skape mer begeistring for TIL i byen og i regionen, sier Hårstad Jensen.
– Hvordan skal du klare det?
– Gjennom å skape en større nærhet mellom TIL og folk. Og lytte til hva folk mener skal til for å fylle Alfheim.
Beate Hårstad Jensen har jobbet i NRK siden 1993, blant annet som programleder i Barne-TV og P3. Hun har søkt – og fått – permisjon fra jobben som prosjektleder/utvikler i NRK fra 1. februar og ut 2011.
Vil satse mer
På Alfheim har man forventninger til Hårstad Jensen.
– Etter en god sportslig sesong i 2010 skal TIL satse enda mer på å videreutvikle gode arrangement på Alfheim Stadion i 2011 – og bli enda mer synlig i Tromsø by og landsdelen. Vi har i 2010 ikke jobbet aktivt inn mot privatmarkedet, men med en kapasitet som Beate Hårstad Jensen på plass, er jeg sikker på at vi skal kunne forbedre oss ytterligere i 2011, sier adm. direktør Stig-Ove Sandnes i Tromsø IL til klubbens egne nettsider.