Etter havariet med "Sollifjell" i vår er søsterskipene "Fløyfjell" og "Kistefjell" blitt forsterket for å tåle større påkjenninger.
Sjøfartsdirektoratet ber om omfattende dokumentasjon før båtene kan tas i bruk.
Båtservice og konstruktøren LMG Marin får foreløpig ikke godkjent ombygginga av de nye hurtigbåtene som skal gå mellom Tromsø-Finnsnes og Harstad.
Etter havariet med "Sollifjell" i vår er søsterskipene "Fløyfjell" og "Kistefjell" blitt forsterket for å tåle større påkjenninger.
Sjøfartsdirektoratet ber om omfattende dokumentasjon før båtene kan tas i bruk.
Den som mener seg rammet av urettmessig publisering, oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Pressens Faglige Utvalg (PFU) er et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot mediene i presseetiske spørsmål.