Pengene er et spleiselag i nordnorsk reiseliv og skal brukes til markedsføring i Norge, Storbritannia, Tyskland, Nederland og Sverige foran neste sesong.
– Tiltakene er tilpasset kulturen, mediene og forbrukermønsteret i hvert land: I England skal det kjøres TV-reklame, produseres innstikk i Daily Telegraph og vises levende nordlys via prosjektør på tuben i London, opplyser NordNorsk Reiseliv.
De mer konservative tyskerne nås imidlertid best via tradisjonelle turoperatører og tusenvis av reisebyrå over hele landet. Svenskene, som er store Facebook-forbrukere, skal nås via det sosiale mediet.
– I tillegg tas trykt annonsering og presseturer også i bruk, opplyser destinasjonsselskapet, opplyser NordNorsk Reiseliv.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Skal spre nordlysturismen
NordNorsk Reiseliv satser denne gangen spesielt på å få nordlys fra andre markeder enn England.
Samarbeid med Innovasjon Norge og Hurtigruten sine utenlandskontor er brikker i markedsføringsarbeidet.
– Målet er å få flere nordlysgjester fra flere land ut til større deler av Nord-Norge, fremhever NordNorsk Reiseliv.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ: