Hopp til innhold

Vant markedsføringspris

Hurtigruten vant Nordnorsk Markedsføringspris, og direktøren takket NRK for det han kalte «et utrolig løp».

Video Hurtigruten - minutt for minutt

Bildene fra denne ferden har gitt Hurtigruten pris for god markedsføring.

Foto: Nyhetsspiller

Prisutdelingen skjedde under konferansen Nord i Sør i Oslo torsdag kveld, og den TV-sendte suksessen «Hurtigruten – minutt for minutt» er én av årsakene til at selskapet fikk årets pris.

Juryen sa ingen ennå har klart å forklare suksessen programmet fikk, men konstaterer at nordmenn ble sittende fjetret for å se et TV-show i slow motion.

LES OGSÅ:

Takket

Olav Fjell mottar pris

Olav Fjell med prisen, et kunstverk signert Dagfinn Bakke.

Foto: Inger-Gunn Sande

Administrerende direktør Olav Fjell takket ikke bare NRK, han takket også de ansatte om bord.

– De gjorde jobben sin – men nå alle på, sa han da han mottok prisen.

Nordnorsk markedsføringspris deles ut på Nord i Sør-konferansen hvert år.

Tidligere har blant andre Jonas Gahr Støre, Ole D. Mjøs, Sverre Kjelsberg, Finnmarksløpet og NRKs suksesserie Himmelblå fått prisen.

Motgang

I juryens begrunnelse heter det blant annet at:

«vinneren gjennom mange år har arbeidet for å sette Nord-Norge på kartet, både innenlands og utenlands, i medgang og ikke rent så lite motgang. De har trosset alt fra sviktende markedsgrunnlag, politiske svingninger, værguder, valutakriser, stigende oljepriser og internasjonale katastrofer for å levere sitt produkt på en fantastisk måte».

«De er i dag en av Norges mest ansette selskaper med hovedkontor i Nord-Norge, og med avdelinger og drift rundt om i hele verden»

LES OGSÅ: