Hopp til innhold

Telemark sett gjennom linsa

Forrige uke var stod Telemark modell for fotografene.
Det er Snøhetta som på oppdrag fra Telemarkreiser, skal bidra til nye måter å markedsføre Telemark på.

Sykklende Turist

Markedssjef Håkon Nordby tok selv jobben som syklende turist statist

Foto: Ken Willy Wilhelmsen / NRK

Både Kragerø, Gvarv, Ibsenmuseet og ikke minst Telemakskanlen måtte vise seg fra sin beste side når Telemarkreiser skulle ha nye bilder for å reklamere for fylket.

Håkon Nordby

Håkon Nordby i Telemark reiser mener nye bilder vil trekke flere turister til fylket.

Foto: Roald Marker / NRK

I følge markedssjefen i Telemarkreiser, Håkon Nordby var det på høy tid å fornye fotoarkivet.

– Vi har ikke mye bilder av Telemark og det vi har er ofte veldig gamle bilder, sier Nordby.

Fotografene fra Snøhetta, Marcus Nyberg og Steve Warburton, vet ikke nøyaktig hva de er ute etter når de nye bildene skal tas.

Utfordrende sollys

Fotograf Steve Warburton slet med utfordrende sollys under fotoseansen langs Telemarkskanalen.

Foto: Ken Willy Wilhelmsen / NRK

– Det er det lettere å se når man er på stedet.

Les også:

Google fikk ikke flyt på Telemarkskanalen

– Står i turistens føtter

Men Håkon Nordby i Telemarkreiser har gitt fotografen noen retningslinjer for hva han ønsker.

– Det er en grunn til at vi er her så tidlig. Vi ønsker noen bilder med litt dis i og noen med litt trolsk stemning i. Også ønsker vi noen med litt nye vinkler, for eksempel at man tar bilder fra turistenes synsvinkel, at fotografen står i turstens føtter, forklarer Nordby.

Telemarkskanalen

Telemark får nye bilder og vise til turistene.

Foto: Ken Willy Wilhelmsen / NRK