SE OGSÅ: |
ALT OM: |
Foreningen mener strømmekleren har misligholdt en avtale ingått med 4500 medlemmer av sentrumsforeningen om å levere billig strøm.
Ledelsen i SEA Norge avviser å være uvillig til å gi fra seg lister over kunder til Norsk Sentrumsforum.
Administrerende direktør i SEA Norge, Raymond Henriksen, sier det er andre avtalepunkter de ikke kunne godta.
Lars Iver Larsen i Nors Sentrumsforum vurder å gå rettens vei mot SEA Norge.
Må ha medlemskontigent
- Det går blant annet på at Norsk Sentrumsforum skal få alle pengene som vi har fått innbetalt av den kundegruppen, og dette er feil, sier Henriksen.
Han sier at kundene som har betalt inn penger til SEA Norge, må få pengene direkte tilbake, men at det faktisk er endel kunder som har valgt å gå for avtale med SEA.
- Disse skal jo selfølgelig SEA ha en medlemskontigent på, sier Henriksen.
Henriksen sier Norsk Sentrumsforums kunder har betalt inn rundt 20 tusen kroner til SEA Norge, og at folk skal få disse pengene igjen.
Men da må de henvende seg til selskapet
Styreleder i Norsk Sentrumsforening, Lars Iver Larsen, sier at det har vært viktig for dem å få tak i disse kundene.
- Vi er nødt til å ha ut navn og adresse på de som har meldt seg inn. Årsaken er at vi må få kontakt med dem og få fortalt dem at vi jobber med en konkret sak hvor vi prøver å få til et tilsvarende tilbud, sier Larsen.
Tilbakebetaling av penger
I tillegg ønsket foreningen å få tilgang på navn og adresser for å sjekke at tilbakebetalingen av penger går som den skal.
Striden med strømkundene for SEA Norge, kan havne i retten.
Men noen erstatningssak mot SEA Norge fordi strømavtalen havarerte blir det neppe. Norsk Sentrumsforum tror ikke det er noe å hente økonomisk i firmaet.
- En erstatningssak sitter veldig mye lenger inne. Vi kan nok vinne en slik sak, men det hjelper jo ikke det hvis man ikke får ut penger, sier Larsen.