Han la da skylda på det svenske flyselskapet fordi det trakk seg fra samarbeidet om å delprivatisere flyplassen.
Men flydirektør Martin Lindskog aksepterer på ingen måte denne forklaringen.
- Vi har ikke skylda
- Dette er en svært underlig påstand all den tid det er vårt selskap som har flytrafikk på Geiteryggen, sier Lindskog. - Det blir derfor fullstendig galt å legge skylda på oss når man ikke har fått til et utviklingsselskap.
Lindskog sier at Geiteryggen er en glimrende flyplass med stor betydning for distriktet. Han blir virkelig forundret dersom kommunene velger bort en slik ressurs.
Men kan svenskene tenke seg å gå inn i det nye selskapet med kapital?
Suksess på Bergen
Martin Lindskog sier at selskapets rute mellom Skien og Bergen har 40 prosent belegg og går i pluss. EEE vurderer akkurat nå nye ruter fra Skien fordi man tror flyplassen har en glimrende framtid. Den ligger strategisk riktig og har en rekke virksomheter i nærheten som kan spare mye tid å fly derfra.
Administrasjonssjef Knut Wille i Skien skal møte lufthavnstyret fredag. Dette gjør han for så å legge fram for eierne forslag om å avvikle flyplassen.
Nok er nok
Wille er forundret over svenskenes positive holdning, og tar gjerne en prat med direktør Martin Lindskog. Men han tror samtidig at politikerne nå vil si: nok er nok - med andre ord - avvikle flyplassen. Da forsvinner også Norsk Helikopterskole som drives av Thorbjørn Raadim. Og Grenland Flyklubb fordi området er, som Wille sier, for verdifullt for hobbyvirksomhet.
Om Raadim sier Knut Wille blant annet: - Han har skapt mye ugreie for oss.