Hopp til innhold

Nede for andre dag på rad

For andre dag på rad har det vært store problemer med både nettbank og mobilbanken til DNB.

Skjermdump av DNBs nettside

DNB opplever problemer med nettbanken for andre dag på rad.

Foto: Skjermdump

Thomas Midteide

Thomas Midteide i DNB beklager sterkt at de nok en gang har problemer.

Foto: DNB

Kunder over hele landet fikk fredag ettermiddag ikke logget seg inn i hverken nett eller mobilbank, og fikk heller ikke brukt sms-tjenestene og kontofonen.

– Vi har problemer i systemene til en av underleverandørene våre, så både i går og i dag har vi hatt noen driftsavbrudd, og det beklager vi selvsagt, sier kommunikasjonsdirektør i DNB, Thomas Midteide til NRK.no.

Han kan ikke si noe om når tjenestene er oppe og går igjen.

– Vi regner med at dette er oppe igjen snart, men jeg kan ikke si noe eksakt.

Ved 14.15-tiden skriver DNB at innloggingen i nettbanken skal være i orden, men at kundene kan oppleve noe ustabilitet.

Kundene klager

Thomas Øverby

Thomas Øverby er en av mange kunder i DNB som ikke får brukt bankens tjenester på nett i dag.

Foto: Privat

Flere kunder er svært misfornøyde på Facebook-sidene til DNB, og klager over at det ikke er første gang dette skjer.

En av dem skriver: Oi dette var jo overraskende. Dette har jo aldri skjedd før. Hvor mange ganger skal dette gjenta seg egentlig? Er jo omtrent en månedlig ting dette.

En annen skriver: Dere må slutte å skylde på leverandørene. Det er dere som er ansvarlig for å velge rett leverandør.

Thomas Midteide beklager at dette skjer andre dag på rad.

– Jeg skjønner at dette er irriterende for dem som skulle vært inne og overført penger, sjekket saldo eller betalt regninger og ikke får gjort det. Det er veldig beklagelig overfor kundene våre at de må oppleve dette, sier han.

– Får ikke gjort noenting

Thomas Øverby er en av kundene til DNB. Han sier at han oppdaget at det nok en gang var problemer hos DNB da han skulle handle inn til helgen.

– Fredag er handledag for oss. Jeg skulle sjekke saldoen og overføre fra lønnskontoen til brukskontoen. Det fikk jeg ikke gjort. På en skala fra en til ti, er dette opp mot ti på frustrasjonsskalaen, sier han.