Det er Nike som lanserer filmen, som skal sendes i forbindelse med Woods' comeback på golfbanen denne uka.
Bruker farens stemme
I reklamefilmen i svart-hvitt ser Tiger alvorlig rett inn i kamera uten å si et ord. I stedet høres stemmen til Tigers far Earl Woods:
"Tiger? Jeg ønsker å finne ut hva du tenkte, jeg vil finne ut hva dine følelser var, og lærte du noe?", spør faren i et gammelt opptak. Selve reklamefilmen ble spilt inn tidligere i år.
Tiger selv sier ikke ett ord i filmen.
Holder fast på Tiger
Nike er én av sponsorene som har holdt fast ved Tiger Woods også etter at skandalene begynte å rulle. Woods tjente over en halv milliard kroner årlig på denne avtalen fram til i fjor.
- Vi støtter Tiger og familien hans. Reklamefilmen viser til tiden han har vært borte fra golfen, og tar i bruk de sterke ordene fra hans far, sier Nikes talsmann Derek Kent.
Woods selv sa at han forstår at noen av sponsorene har forlatt ham.
- Men jeg håper å kunne bevise overfor dem som fortsatt tror på meg at jeg er verd investeringen, sier han.
Sterke reaksjoner
Reaksjonene uteblir ikke.
- Jeg synes det er frastøtende at han bruker stemmen til sin syke og nå avdøde far, et opptak som er gjort i en helt annen sammenheng, sier CNNs Lisa Bloom i en diskusjon med den profilerte programlederen Anderson Cooper.
- Og han svarer jo ikke på spørsmålene. Kanskje han gjør det i neste reklamefilm? spør Bloom.
Cooper synes den er interessant fra et kommersielt synspunkt, men er usikker på om den hjelper på salget. Og den er kort.
- Ja, den er kort og går bare halvannet døgn på tv. Men den er garantert tilrettelagt til YouTube og blir sett om igjen og om igjen der - og den blir heftig diskutert, slik vi gjør nå, sier Cooper.
Hva mener du om Woods' reklamefilm?