På mandag hadde Brynildsen med seg asfalteksperten Nicholas Bernardi fra Frankrike, for å gjøre de siste forberedelser foran VM-runden i Frankrike som startet torsdag kveld.
– Jeg har innsett at det er en del små detaljer vi ikke er bra nok på. Jeg tror ikke jeg blir en bedre sjåfør av å kjøre test etter test uten å ha en som kan rettlede meg. Det var en utrolig opplevelse å ha med Bernardi i bilen.
– Vi kjørte annenhver gang og han var jo raskere enn meg, men jeg ble også raskere og raskere etter hvert som jeg tok til meg lærdom, sier Brynildsen.
Skal kjøre over 350 km på asfalt
Petter Solberg ligger på fjerdeplass sammenlagt i VM foran Rally Frankrike.
Foto: Reuters / ReutersRally Frankrike startet med startseremoni i Strasbourg torsdag kveld.
Allerede har Petter Solberg kjørt først over mål i oppvisningsrunden «shakedown», hvor han kjørte inn fire sekunder foran ungarske Frigyes Turán, og ti sekunder foran franske Sebastèn Loeb, som leder VM sammenlagt.
Fredag starter kjøringen av fartsprøvene. Asfaltløpet i Frankrike er ikke ulikt Rally Tyskland.
Fra fredag til søndag skal det kjøres 20 fartsprøver på tilsammen 352,88 kilometer, mellom vinranker på smale veier med mange såkalte hårnålsvinger.
Petter Solberg på fjerdeplass
Første bil skal være på veien fra klokken 08.43 fredag morgen.
Eyvind Brynildsen og hans kartleser Cato Menkerud kjører i klassen for Super 2000-biler. Dette er en voksende klasse for firehjulsdrevne rallybiler med toliters motorer uten turbo. Klassen har VM-status for første gang i år, under betegnelsen S-WRC.
Petter Solberg ligger på fjerdeplass i VM sammenlagt i hovedklassen WRC, hvor Eyvind Brynildsen foreløpig ikke har tatt poeng.
Her ligger Henning Solberg på en åttendeplass sammenlagt, mens Mads Østberg ligger på 11.-plass før runden i Frankrike starter.