Det var lenge usikkert om han skulle klare å få bilen klar til start.
- Men vi tror det. Vi var skikkelig heldige fordi buret som beskytter førerne ikke ble skadet. Hadde det vært det, hadde vi ikke fått lov til å starte, sa Petter Solberg til NRK.
Både Solberg og hans kartleser Phil Mills kom fra ulykken uten skader.
Bilen er stygt skadet
Testkjøringen er 3,3 kilometer lang. Petter Solberg hadde gjennomført fire runder da ulykken skjedde.
- Vi endret fjæringene bak før den femte gjennomkjøringen. I ettertid ser vi at det var det som fikk bilen til å understyre. Rett før mål på denne runden skar bilen ut i en sving, og kjørte inn i to trær på siden av veien, sier Petter Solbergs PR-manager Steven Mills.
Også Subaru-laget var usikre på om de skulle klare å reparere bilen.
- Den er stygt skadet, men vi håper å få den klar til start før klokken 08:30 i morgen tidlig. Det viktigste er at buret som beskytter førerne ikke er skadet. Det ser ut til å være helt, og da skal vi forhåpentligvis klare å få fikset bilen, sa Web.
Slik så bilen til Petter Solberg ut etter krasjen i Rally Korsika i 2003. - Den ser like ille ut nå, sier Web.
Håper på seier
Petter Solberg krasjet stygt på testkjøringen før Rally Korsika i 2003. Den gangen var bilen totalvrak, men teamet klarte å få bilen til start likevel. Og Petter Solberg vant rallyet.
- Vi får håpe at det går som i Korsika, sier Web.
Mekanikerne til Subaru vant ærespris for innsatsen som fikk bilen på veien igjen etter krasjen i 2003.