Det skriver Dagens Næringsliv.
Da idretten ville starte sitt eget sponsorselskap i konkurranse med Sponsor Service, likte Norsk Tipping tanken.
Utsiktene til en fornuftig investering var god motivasjon for tippeselskapet til å kjøpe seg inn i onTarget.
Helt siden oppstarten i 2001 har onTarget vært et av de store satsingsområdene og pengeslukene til Norges Idrettsforbund og Olympiske Komite (NIF).
Idrettens penger er blitt brukt både til oppstarten og til å løse betalingsproblemer.
Da selskapet ble fusjonert med Petter Sandbergs selskap Gyro as høsten 2002, forpliktet NIF seg til betydelige økonomiske bidrag.
Selge med tap
Dagens Næringsliv skriver at idretten hittil har fått svært lite igjen.
Sponsorselskapet anslår selv underskuddet for 2003 til å være mellom 3,4 og 4 millioner kroner.
Og nå vil Norsk Tipping ut. Dagens Næringsliv skriver at tippeselskapet skal være innstilt på å selge med tap.
- Vår beslutning om å selge oss ut av selskapet har ikke noe med utviklingen i norsk idrett å gjøre. Vi har tenkt at vi på sikt er best tjent med å gå ut av selskapet, sier viseadministrerende direktør Jon Olsrud i Norsk Tipping i en kommentar til Dagens Næringsliv.