– I verdensmesterskap og store arrangmenter i utlandet er det vanlig med toetasjers VIP-telt så denne gangen ville også vi ha det, sier markedssjef for ski-VM 2011, Egil Storaas, til NRK.
Har dere slått ekstra på stortromma for å skaffe dette VIP-teltet?
– Et VM er et VM og da slår man på de trommene man har, sier Storaas.
- Er du redd næringslivet skal ødelegge folkefesten? Si din mening nederst i saken!
Foran publikumsteltet
Det enorme VIP-teltet skal stå foran det vanlige publikumsteltet på plassen ved siden av hoppbakken å servere VIP-ene det de måtte ønske.
- LES:
Næringslivet har kjøpt 40 000 av de hittil 150 000 solgte VM-billettene. Ifølge NRKs beregninger tilsvarer det nesten 50 millioner kroner. Næringslivets billetter omfatter både VIP-billetter og de mest attraktive stadionbillettene.
– Næringslivet har kjøpt en stor andel av billettene, men det betyr bare at næringslivet ønsker å være med på folkefesten, sier Storaas.
Vil ikke ødelegge folkefesten
DnB Nor er en av bedriftene som har sikret seg flest billetter, men Norges største bank frykter ikke at næringslivet skal legge en demper på folkefesten.
– Definitivt ikke. Det er så mange billetter til salgs at det ikke er mulig for næringslivet å spise opp nordmenns muligheter til å delta på folkefesten, sier kommunikasjonsdirektør i DnB Nor, Trond Bentestuen.
- LES:
DnB Nor satser stort på ski-VM. Bedriften kommer til å være godt representert både i VIP-teltet og på skistadion, i tillegg har de leid et eget sted i Holmenkollen for kunder og ansatte og de har egne arrangementer i Oslo sentrum gjennom hele mesterskapet.
– Vi regner med at det kommer nesten 7000 folk innom våre arrangementer i løpet av VM. VIP-pakken er bare en liten del av det vi gjør og jeg føler ikke at vi har tatt opp de beste plassene. Vi kommer til å ha flest folk på våre egne arrangementer, hevder Bentestuen.