Henning Solberg kjører for OMV Peugeot Norway, et lag som i praksis drives av det franske firmaet Bozian for midler førerne tar med seg inn i laget gjennom sponsorer.
Subaru-laget har et helt annet budsjett i ryggen. Og Subaru ligger oppskriftsmessig foran OMV Peugeot Norway etter 12 VM-runder.
Petter Solberg i hans Subaru under årets Rally Kypros. (Foto: AP/ SCANPIX)
Subaru-trøbbel
Men i de åtte rundene begge lag har deltatt med to biler - og dermed har kunnet plukke poeng i fabrikk-VM - har OMV Peugeot Norway gjort det bedre enn Subaru:
Henning Solberg og hans østerrikske lagkollega Manfred Stohl har samlet 59 poeng i de rundene.
Subarus fabrikklag har til sammenligning bare klart 52.
Brødrene nyter et deilig pølsemåltid sammen i Rally Kypros i september i år. (Foto: Tony Welam / SCANPIX)
Rett nok har Subaru tatt 20 poeng til i de fire løpene hvor OMV Peugeot Norway ikke har stilt opp, men tallene illustrerer likevel hvor store vanskeligheter Subaru har hatt i år.
Tippet i toppen
Før sesongstart var det tippet at Ford, Subaru og Kronos Citroen ville kjempe om fabrikk-VM. Subaru er hektet av for lengst - Kronos Citroen leder VM med 142 poeng, sju foran Ford, når det gjenstår løp i New Zealand, Australia og Wales i tillegg til helgens løp i Tyrkia.
OMV-Peugeots Henning Solberg i aksjon under Corona Rally i mars i år. (Foto: AP/ SCANPIX)
Her stiller alle deltagerne i fabrikk-VM til start med to biler.
PS: Høststormene slår inn over turistbyen Kemer, og store deler serviceplassen ble rasert av et voldsomt regn- og vindvær.
Lagene til Citroen og Skoda hadde mest uflaks, og måtte bygge opp igjen sine områder på serviceplassen fra bunnen av.