Det opplyste en talsmann for Procter and Gamble torsdag. Reklamekampanjen med profilerte idrettsstjerner vil ikke bli videreført.
- Programmet ble skapt i 2007, og som alle andre merkenavn fornyer vi våre markedstiltak for at de skal være relevante for våre konsumenter, sa talsmannen Michael Norton.
Heller ikke avtalen med Thierry Henry vil bli fornyet ved nyttår. Woods har nettopp gjennomført sin første proffsesong uten en seier.
Les:
Har ikke mistet alt
Hans rykte ble kraftig skadet av en sexskandale som kostet ham ekteskapet, og etter fem måneders pause slet han med å finne tilbake formen fra tiden da han var verdens suverent beste golfspiller.
Woods mistet sponsoravtaler også med Gatorade, AT&T og Accenture, mens Nike og EA Sports beholdt sin tillit til ham.
- Et slag i sandgraven
Woods, Henry og tennisstjernen Roger Federer lanserte sammen Gillettes Champions-kampanje i 2007.
Etter at Woods og Henry blamerte seg kraftig på hvert sitt vis, ble kampanjen beskrevet som et selvmål, en dobbeltfeil og et slag i sandgraven.