Klubbens amerikanske eiere ser suverent bort fra kontroversene som følger med vrakingen av et tradisjonelt stadionnavn til fordel for et lønnsomt og kommersielt.
Fansen bruker nemlig å reagere kraftig på tukling med klubbtradisjonene.
Når Liverpool nå planlegger en helt ny arena, kommer ikke den til å bære det tradisjonelle Anfield-navnet, selv om det skal reises på omtrent samme sted som banen som har hett Anfield siden før klubben ble stiftet i 1892.
Får de gjennom et slikt salg, kan det finansiere over halvparten av kostnadene for den nye arenaen.
Inspirert av baseball
Det er eierne Tom Hicks og George Gillett som vil invitere "et ledende globalt firma" til å kjøpe navnet på det nye stadionet. De samme eierne står bak baseballklubben New York Mets. Deres nye stadion, Citi Field, ble åpnet tidligere i år, og Citigrioup betalte 120 millioner kroner for navnet.
Og det er bare mot et amerikansk TV-marked. Hicks og Gillett mener at en kjent klubb som Liverpool, som kan sikte seg inn mot et verdensomspennende marked, kan får inn mellom to og 2,5 milliarder kroner, skriver The Times.
- Et globalt marked
Hicks og Gillett nevner ikke noe navn, men sier at de jobber med å finne nye investorer på øverste hylle.
- Navnerettigheter er et globalt marked. Vi vil selge til et konsern som ønsker å markere seg over hele verden, sier Hicks, og viser til Standard Chartered, som har betalt 200 mill kroner årlig for å ha logoen sin på Liverpools drakter.
Liverpool har nærmere 3 milliarder kroner i gjeld, men Hicks tror ikke det skal være noen problemer å få realisert klubbens planer. Han sier at de ikke må selge noen spillere selv om Liverpool ikke kvalifiserer seg til åttedelsfinalen i mesterligaen.
"En bit av sjela"
Men Hicks og Gillett utfordrer tradisjonen - mange vil si en del av sjela - i fotballen. Banenavnene er en del av den grunnfestede tradisjonen for mange klubber.
Newcastle-fansen er i harnisk over at klubbens St. James' Park nå har fått sportdirect.com foran sitt gamle navn. Og Chelsea har også sagt at de ikke har noen innvendinger mot å skifte ut Stamford Bridge med et kommersielt navn - hvis noen betaler tilstrekkelig.
- Men de endrer navn på sine gamle anlegg. Vi bygger nytt, forsvarer Hicks seg med.
Arsenal fikk allerede i 2006 sponsornavn på sitt nye stadion da de flyttet fra gamle Highbury. Det fikk de rundt én milliard kroner for den gangen. Og flere andre engelske klubber har i flere år hatt baner som bærer sponsorens navn.
Old Trafford skal bestå
Tre av de såkalt "fire store" i engelsk fotball er dermed villig til å selge navnet på stadion. Men ikke den fjerde.
For Manchester United er dette en utenkelig tanke. En kilde i klubben sier til The Times at dette ikke er på agendaen. Old Trafford skal være Old Trafford.
- Jeg kan ikke tenke meg at noe slikt kan hende her, sier manager Alex Ferguson.