Vi blir bare slått av Tyskland, Danmark, Sverige og Nederland.
Men alle disse landene var EM-deltagere, sier TV-direktør Johnny Håberg i mediebyrået OMD til nettstedet Kampanje.
Høyeste seertall
Undersøkelsen viser at blant de landene som ikke deltok i årets fotball-EM, hadde Norge de høyeste seertallene.
Mediebyrået har sammenlignet seerdata fra 25 europeiske land, og seingen er målt for alle over 15 år.
Gjennomsnittlig var det 18 prosent av Norges befolkning som så hver kamp. Nederland hadde aller flest seere. I Nederland var det over 22 prosent av befolkningen som så hver kamp, skriver Kampanje.
Enorm interesse
Slaget om Norden mellom Danmark og Sverige var den mest sette kampen i Norge med over 1,1 millioner seere. I underkant av 1,1 millioner seere så finalen på TV 2.
- Vi ser at fotballinteressen i Norge er enorm, og selv om Norge ikke deltok i EM var arrangementet totalt dominerende på TV i juni. Det er interessant at Norge kommer så høyt opp på listen, men det viser nok en gang at god fotball engasjerer, sier Johnny Håberg i OMD.