Den katalanske klubben har inngått en sponsoravtale på 165 millioner euro, vel 1,3 milliarder kroner med Qatar Foundation.
Avtalen gjelder frem til 2016 og gir Qatar Foundation plass på verdens kanskje mest berømte fotballtrøye.
Sponsoravtalen kommer bare dager etter at Qatar ble tildelt fotball-VM i 2022.
- Les:
Qatar Foundation er en veldedig organisasjon som primært driver med utdanningsprosjekter i Midt-Østen.
Den ledes av konen til Emiren av Qatar, Sheikha Mozah Bint Nasser Al-Missned.
Best betalt i verden
Dermed blir den blå og røde trøya verdens "dyreste" fotballtrøye.
- Med denne avtalen får Barcelona det ubestridt mest kjente varemerke i internasjonal fotball, sa Javier Faus, en av klubbens visepresidenter, på en pressekonferanse.
Mens Barcelona får 30 millioner euro i året, får Manchester United og Liverpool 23,6 millioner euro hver, mens Real Madrid 23 millioner i året for sin trøyereklame.
111 år uten reklame
Barcelona har i alle år vært den eneste av de store fotballklubbene i verden som ikke har hatt reklame på trøyen.
Det eneste som fått plassen på trøyen, i tillegg til klubbmerket, har vært navnet til FNs barnefond UNICEF.
Den katalanske klubben har betalt 1,5 millioner euro til UNICEF for retten til å ha navnet på brystet.
Den nye avtalen innebærer at både UNICEFs og Qatar Foundations navn skal dele plass på trøyen.
Enormt underskudd
Avtalen må sees i lys av at Barcelona de siste årene har pådratt seg en enorm gjeld.
I følge BBC ble det i sommer kjent at klubben har en gjeld på 369,5 millioner pund, rundt 3,5 milliarder kroner.
Bare i sesongen 2009/2010 tapte Barcelona 64,36 millioner pund, ca 600 millioner kroner.
- Les også: