NRK Meny
Normal

Drivstoff-nekt på grunn av terrorfrykt: – Ein tragedie

Terrorfrykt er årsaka til at norsk dragracing-sport ikkje får bruke drivstoff som inneheld nitrometan. Det betyr krise for dragracing i Norge.

Dragracemiljøet i Norge fortviler to måneder før åpent mesterskap på hjemmebane.
Biler og motorsykler står nemlig parkert fordi drivstoffet Nitrometan er forbudt å kjøpe og bruke i Norge på grunn av terrorfrykt. Drivstoffet blir nemlig brukt til å lage bomber med.

SE VIDEO: – Det er harmeleg å ikkje få brukt den, seier Svein Olav Rolfstad om sykkelen han kanskje ikkje får kjøyre.

Sporten er i ferd med å få flott ny bane på Gardermoen til 30 millionar kroner, og der skal det vere nordisk meisterskap i august.

Der skal bilane bruke nitrometan-basert drivstoff. Bortsett frå dei norske, som ikkje får lov.

– Det er ein tragedie, men vi har framleis håp om at det løyser seg. Om vi ikkje finn ei løysing, ... eg torer ikkje å tenke tanken eingong, seier Lin Amundsen, greinleiar for dragbike i Norsk Motorsportforbund.

I går var motorsportforbundet i møte med Direktoratet for samfunnstryggleik og beredskap. DSB-direktør Cecilie Dae stengjer ikkje døra.

Kanskje løysing neste veke

– Vi har grunn til å tru at dei vil ha dei nødvendige rutinane på plass og oppfylle våre krav i løpet av neste veke. Då lovar eg at vi skal behandle søknaden raskt, seier Daae til NRK.

Berre det kraftigaste drivstoffet er godt nok i denne lynraske sporten.

SIW NYSTAD

TOP FUEL: Spetakkel, røyk og eld – det er det folk kjem for å sjå i dragracing

Foto: Larsen, Håkon Mosvold / NTB scanpix

– Det er «top fuel» som er det ypparste. Vi kan køyre på metanol, men då har vi ein heilt annan effekt. Det er nitrometanol-effekten som gjer at det verkeleg er moro, og som publikum kjem for å sjå på. Mykje spetakkel, mykje røyk, mykje flammar, seier Svein Olav Rolfstad, frå Toten Haawgs Racing.

Raskast i verda

Rolfstad og hans gjeng har laga bilen sjølv av mange hundre kilo aluminium. Også motoren er norskprodusert.

På ein 201-meter har bilen gjort den raskaste tida i verda med to sylindrar.

– Det er harmeleg å ikkje få brukt den, seier han.

Lin Amundsen meiner at dragracing ikkje kan greie seg utan nitrometanol.

– Kva gjer de om de ikkje får dispensasjon?

– Veit ikkje. Eg har ikkje våga å seie det til folk kor alvorleg det er enno. Vi har drøymt om ny bane i 20 år. No er det ein realitet, og her står vi. Gardermoen er kjend som Europas beste bane, seier Amundsen.

– Ikkje i mål

Cecilie Daae forklarer direktoratets strenge haldning slik:

– Vi har ansvaret for å sikre at stoff som kan bli brukt til samfunnsskadelege handlingar ikkje kjem på avvegar. Nitrometan er eit slikt stoff, og vart brukt i terrorhandlingane i Paris og Brussel. Det er viktig for oss at dei som skal bruke slike stoff, har orden på alt. Vi har hatt dialog med motorsporten sidan 2013, og dei har kome langt, men er ikkje heilt i mål enno, seier Dae.

– Har motorsporten hatt vanskar som har gjort dykk urolege?

– Nei. Det er det generelle biletet i Europa som vi dessverre har fått demonstrert til fulle denne våren, som gjer oss endå meir årvakne og vaktsame.

Siste nytt

  • Zuccas nye sjef klar

    51 år gamle David Quinn er ansatt som ny trener for Mats Zuccarellos NHL-klubb New York Rangers. Quinn kommer fra trenerjobben til Boston University. Quinn erstatter Alain Vigneault. Han fikk sparken bare timer etter at New York Rangers ikke tok seg til NHL-sluttspillet for første gang siden 2010.

    Mats Zuccarello Aasen
    Foto: Elsa / Getty Images
  • Ancelotti blir Napoli-trener

    Carlo Ancelotti (58) har skrevet under en treårskontrakt som trener for serie A-klubben Napoli. Ancelotti fikk sparken i Bayern München sist høst. Han erstatter Maurizio Sarri som ledet Napoli til andreplass bak Juventus. Sarri skal være aktuell som ny trener i både Chelsea og Zenit St. Petersburg.

    SOCCER-ITALY-NAP/
    Foto: Charles Platiau / Reuters
  • Viviani med sin fjerde seier

    Elia Viviani tok sin fjerde etappeseier under Giro d'Italia onsdag. Han er dermed den første italieneren på fire år til å vinne fire etapper i én og samme utgave av Giro d'Italia.

    Alle sammenlagtfavorittene kom seg helskinnet til mål, og Simon Yates er fortsatt mannen som innehar den rosa ledertrøya etter den 17. etappen over 155 kilometer fra Riva del Garda til Iseo.

    CYCLING-ITA-GIRO
    Foto: LUK BENIES / AFP

Sendeplan

Kl. Program Kanal