I disse dager jobber Pedersen med å designe snapchat-innhold for Hennig-Olsen på VG-lista. På kveldstid arbeider han med snapchat-prosjekter for Gucci, og andre store verdenskjente merkevarer.
Den unge designeren nådde nylig en milepæl i sin karriere, da han ble kontaktet av det amerikanske nettavisen Mashable, som ønsket å fronte ham på sin Snapchat kanal som har flere titalls millioner seere.
– Jeg våknet opp med 20.000 nye følgere neste dag, så det var litt gøy, sier Pedersen.
Starbucks og Disney
De siste året har han jobbet dag og natt på oppdrag for kjente selskaper som Starbucks, Lionsgate, Lucasfilm, Disney, Air France, Gucci og flere andre.
Han lever i dag godt av jobben han gjør på det sosiale mediet, hvor han tar bilder og tegner figurer over bildene, til mange følgeres glede.
– Det meste jeg har tjent er 40–50 000 kroner på et par timer, sa han til NRK tidligere i år.
Han forklarer at når Starbucks og Disney ringer om oppdrag, så vet du at dette er kunder med en stor lommebok.
Mange av oppdragene for store merkevarer har Pedersen utført fra Kristiansand, hvor han opprinnelig er fra.
- Les også: Nicolay lever av «Snap» og «Insta»
80.000 følgere
Pedersen hadde for få år siden 10 venner på Snapchat som så mange andre, men ryktet om bildene han laget spredte fort, og i dag har han over 80.000 følgere.
– Jeg har funnet flere nøkler i Snapchat som bedrifter kan bruke for å engasjere sine kunder.
Han reiser også rundt i Europa for å holde foredrag om hvordan bedrifter kan bruke Snapchat som et verktøy.
– Større bedrifter i Norge og Skandinavia bør hive seg på Snapchat-bølgen, slik som i USA og andre steder i Europa.