NRK Meny
Normal

Tjener fett på å «snappe» for kunder som Gucci og Hyundai

Geir Ove Pedersen (35) reiser verden rundt på snapchat-oppdrag for store selskaper.

Geir Ove Pedersen

Geir Ove Pedersen på oppdrag for Starbucks.

Foto: Geir Ove Pedersen/www.geeohsnap.com

I disse dager jobber Pedersen med å designe snapchat-innhold for Hennig-Olsen på VG-lista. På kveldstid arbeider han med snapchat-prosjekter for Gucci, og andre store verdenskjente merkevarer.

Den unge designeren nådde nylig en milepæl i sin karriere, da han ble kontaktet av det amerikanske nettavisen Mashable, som ønsket å fronte ham på sin Snapchat kanal som har flere titalls millioner seere.

– Jeg våknet opp med 20.000 nye følgere neste dag, så det var litt gøy, sier Pedersen.

Starbucks og Disney

De siste året har han jobbet dag og natt på oppdrag for kjente selskaper som Starbucks, Lionsgate, Lucasfilm, Disney, Air France, Gucci og flere andre.

Geir Ove Pedersen

Pedersen ble nylig frontet på Snapchats discover funksjon av det amerikanske nettstedet Mashable som har flere titalls millioner seere. Nå utvikler han Snapchat strategier for store selskaper.

Foto: Snapchat faksimile

Han lever i dag godt av jobben han gjør på det sosiale mediet, hvor han tar bilder og tegner figurer over bildene, til mange følgeres glede.

– Det meste jeg har tjent er 40–50 000 kroner på et par timer, sa han til NRK tidligere i år.

Han forklarer at når Starbucks og Disney ringer om oppdrag, så vet du at dette er kunder med en stor lommebok.

Mange av oppdragene for store merkevarer har Pedersen utført fra Kristiansand, hvor han opprinnelig er fra.

Geir Ove Pedersen

Geir Ove Pedersen tar bilder med Snapchat der han senere designer og tegner ulike figurer på bildene, her fra oppdrag fra Starbucks.

Foto: Geir Ove Pedersen/www.Geeohsnap.com

80.000 følgere

Pedersen hadde for få år siden 10 venner på Snapchat som så mange andre, men ryktet om bildene han laget spredte fort, og i dag har han over 80.000 følgere.

– Jeg har funnet flere nøkler i Snapchat som bedrifter kan bruke for å engasjere sine kunder.

Han reiser også rundt i Europa for å holde foredrag om hvordan bedrifter kan bruke Snapchat som et verktøy.

– Større bedrifter i Norge og Skandinavia bør hive seg på Snapchat-bølgen, slik som i USA og andre steder i Europa.

Geir Ove Pedersen

Det hele begynte med at Pedersen tok bilder av tilfeldige personer i Kristiansand, som han designet morsomme tegninger rundt.

Foto: www.geeohsnap.com