Forsikringsselskapet satser nå på å bygge opp færre, men mer kunnskapsrike rådgivnings- og skadebehandlingsmiljøer i sine kundesentre i Norge og Norden.
Det nye kundesenteret i Grimstad vil være en spydspiss for nye måter å jobbe med kunder, både før og etter at kunden har fått en skade, heter det i en pressemelding fra selskapet.
– Vi satser på Sørlandet og medarbeiderne vi har i landsdelen. Våre rådgivere som ga råd til kundene før en skade, satt tidligere i Arendal. Og så satt det kundebehandlere i Kristiansand som drev med skadeoppgjør etter en skade. Nå samler vi alle som jobber med kundene våre på ett sted i Grimstad.
Det sier leder for salg og service, Ingrid Janbu Holthe, til NRK.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Ingen mister jobben
Kundesenteret i Grimstad skal ifølge Holthe være et testlaboratorium for nye løsninger og nye måter å jobbe på for de ansatte i If.
– Senteret skal gjøre det enklere for kundene å forstå forsikring og få hjelp av forsikringsselskapet når ulykken først har skjedd, sier Holthe.
Ingen ansatte i Arendal eller Kristiansand mister jobben som følge av sammenslåingen.
– Etableringen av ett stort kundesenter i Grimstad viser at If satser på de ansatte i landsdelen. Og alle ansatte i Kristiansand og Arendal blir med til det nye senteret i Grimstad. Grunnleggende har dette blitt tatt godt imot av de ansatte, som er glade for at vi vil satse på Sørlandet fremover med nye fine lokaler og topp moderne utstyr, sier hun.
De ansatte i Arendal har flyttet til de nye lokalene i Grimstad og en del ansatte i Kristiansand har også flyttet. De resterende ansatte i Kristiansand vil flytte i løpet av året.
– Jeg tror alle forsikringskunder i hele Norge synes det er trivelig å snakke med blide sørlendinger i telefonen. Og det nye store kundesenteret viser at vi satser på våre medarbeidere på Sørlandet og er meget godt fornøyd med det arbeidet de gjør, sier Holthe.
Fant gode lokaler i Grimstad
De ansatte ved kundesenteret i Grimstad skal betjene Ifs forsikringskunder i hele landet.
Holthe sier Grimstad ble valgt som sted for det nye kundesenteret fordi byen ligger omtrent midt mellom Arendal og Kristiansand slik at de ansatte fra begge byer kunne bli med på "flyttelasset".
– Vi valgte Grimstad fordi vi ønsket å beholde våre medarbeidere i både Arendal og Kristiansand. Og så fant vi meget velegnede lokaler i Grimstad for vår virksomhet. Det er ikke alle lokaler som egner seg for et kundesenter i forhold til de krav vi stiller, men det fant vi altså i Grimstad, sier Holthe.
Og 15. mai skal alt være klart og kunder i hele landet vil få snakke med blide sørlendinger, og forhåpentlig like både dialekten og skadeoppgjøret.