NRK Meny
Normal

Hoves nye venner

Lokale sponsorer spytter i Hovefestivalens pengekasse.

Sponsorer Hovefestivalen

fra venstre; Styreleder i Hovefestivalen, Morten Sandberg, daglig leder i Hovefestivalen Geir Lundstøl, bookingsjef Toffen Gunnufsen, Rune Valle, markedsdirektør i Markedskraft, Kjell Rune Staddeland, adm.dir. i J.B. Ugland Holding.

Foto: Pål Tegnander / NRK

Selskapet J.B. Ugland Holding i Grimstad blir en av fire lokale hovedsponsorer for Hovefestivalen i Arendal. Det ble kjent i formiddag.

Det er viktig å bidra til å gjøre regionen attraktiv for mulige arbeidstakere, sier administrerende direktør Kjell Rune Staddeland i Ugland.

Attraktivt

- Vi ser på det som et ledd i å gjøre Sørlandet attraktivt for unge mennesker. Vi skal rekruttere de beste hodene og da trenger vi å gjøre landsdelen god, sier Staddeland, som forventer å få mer igjen enn det firmaet bidrar med økonomisk.

Vil ha flere sponsorer

Festivalen satser på at flere lokale sponsorer skal bidra. De andre tre sponsorene som ble presentert i dag er Markedskraft, APL og OSM Ship Management i Arendal. Målet er 10-13 lokale sponsorer i løpet av kort tid.

Vi skal rekruttere de beste hodene og da trenger vi å gjøre landsdelen god

Kjell Rune Staddeland

Headliner

Tidligere denne uka slapp Hovefestivalen headlineren Jay-Z som trekkplaster st.hansaften. Dyre artister og et lite forutsigbart publikum gjør festivalbransjen til en usikker bransje. Derfor er styreleder Morten Sandberg fornøyd i dag.

Avtalen bidrar også til at bookingsjef Toffen Gunnufsen kan fortsette å knitre med et svimlende antall dollarsedler foran agentene til de store artistene.