Hovefestivalen presenterte i dag sitt utenommusikalske program.
I år satser festivalen både på en egen litteraturscene, mer scenekunst og teater, og et sterkt utvidet filmprogram, skriver Aftenposten.no.
Størst oppmerksomhet i dag fikk likevel kunstnerkollektivet Marked Moskva, som stilte med to spesiallagde produkter for årets Hovefestival.
Kebab av gull
- Ved siden av å selge vanlig kebab, kommer vi til å selge en eksklusiv utgave, som inneholder kebabsaus med ekte gull, sier Cedric Stevens til avisa.
Kebaben skal koste 999 kroner, men kokkene garanterer at det vil være overraskelser inni som gjøre kebaben verdt prisen.
Spesiallaget burka
I tillegg til å selge kebab, skal Marked Moskva prøve å få solgt 500 burkaer under festivalen. De mener burka er det perfekte festivalplagget, fordi det sikrer anonymitet og full frihet i samme plagg.
- Vi har laget en burka som er perfekt for festivalpublikummet, med masse praktisk ekstrautstyr, sier Stevens.