6 000 av 26 000 billetter er revet bort på tre dager.
– Det er euforisk. Vi er tatt av en storm med stor pågang. Vi svever på en sky, men er samtidig veldig slitne, sier markedssjef Ketil Børstein Stensrud.
Palmesus på Bystranda i Kristiansand ble arrangert sist helg.
- Les også:
Utsolgt VIP
Strandfesten er arrangert sju år på rad, med hard jobbing som nå gir resultater.
– Dette beviser at Palmesus har blitt til en merkevare, konstaterer markedssjefen.
Han viser til full klaff med været og et nesten knirkefritt arrangement med 13 000 besøkende hver av de to dagene.
De første 1 000 VIP-billettene til Palmesus 2016 ble solgt på sju minutter. De neste 1 000 gikk også fort unna. Hele VIP-området for neste år er nå utsolgt, og festivalen må se på løsninger for å utvide området
De opplyser også at hotellet Scandic Bystranda er fullbooket
– Det er surrealistisk og vanvittig det som skjer nå. Det er utrolig gøy at vi kan tiltrekke oss å så mange mennesker, sier Børstein Stensrud.
- Les også:
Flere sørlendinger
Under årets arrangement var 80 prosent av publikum tilreisende. Av dem som har kjøpt billetter neste år er halvparten fra Sørlandet.
– Det gjør det enda gøyere.
– Må dere utvide?
– Det er alltid en vurdering. Vi har mulighet til det, men samtidig ønsker vi ikke å gå bort fra konseptet vårt. Det er viktig å ta de rundene, men vi kikker på både det og andre ting, sier Børstein Stensrud.
Skal lage mer party
De kaller seg Skandinavias største strandfest, og gjør det de kan for å leve opp til det. Før årets festival var ledelsen på studietur til Florida for å se på en stor strandfest der.
– Alt vi gjør er å løfte folk, så de får en uforglemmelig helg, sier markedssjefen som mener det bokstavelig når han røper litt av det de leker med å få til:
– Vi ser på løsninger for å få folk opp i høyden. Vi drømmer om å lage en bro fra gressplenen og ut i vannet. Vi leker med tanken om å bruke bassenger til pool-party. Vi prøver alltid å få til gode sprell så folk kan kose seg maksimalt.
De er opptatt av å overraske folk, slik de gjorde med å la Kaptein Sabeltann avslutte årets Palmesus.
– Vi må tenke utenfor boksen, så folk begynner å grine av glede, sier Ketil Børstein Stensrud.
De er allerede i gang med bookingen av artister, men gjør det klart at gode artister alene ikke er nok. Det gjelder å lage den ultimate festen.