Styreleder i selskapet, Sverre Valvik, sier han tror det er noen som vil ta den regningen innen 10 år.
Nå er planene også presentert for politikerne på Stortinget.
Gullknapps hovedeier er i dag Arendals Fossekompani som har 80 prosents eierandel i selskapet.
Vil ligne på Torp
Håpet er at Gullknapp skal bli en charterflyplass på linje med Sandefjord lufthavn Torp.
– Jeg ser for meg at Gullknapp kan bli noe lignende det som Torp eller Rygge er i dag, sier Valvik.
– Er det noe realisme i det?
– Ja, jeg tror at forholdene er såpass gode at jeg tror det bør komme en større flyplass her en gang i fremtiden, sier Valvik.
Trenger hjelp
Hvis det blir en charterflyplass skal også andre med penger inn i prosjektet.
Det vil nemlig koste omlag 1 milliard kroner å utvikle flyplassen.
– Det er ikke meningen at Arendals Fossekompani skal bære byrden alene, men vi håper at det er andre som vil se fornuften av å føre prosjektet videre, sier Valvik.
Vil satse på Kjevik
Leder av Stortingets transportkomité, Knut Arild Hareide (KrF) er positiv til planene, men vil likevel satse på å utvikle Kristiansand lufthavn Kjevik i fremtiden.
– Private krefter må få lov til å jobbe og eventuelt se om det er et marked, men min prioritering vil nok være å løfte Kjevik, sier Hareide til NRK.