Hopp til innhold

45 brev fra Canal Digital på to dager

Eirik Felle (25) fikk fem brev fra Canal Digital, og ble urolig. Så fikk han 40 brev fra samme avsender, og ble nervøs.

Brevflom fra Canal Digital

45 helt like brev fylte opp postkassen til kristiansanderen. Nå håper han det stopper.

Foto: Eirik felle / privat

– 45 informasjonsbrev om bredbånd er jo litt i overkant for en kunde, sier Eirik Felle med et smil.

Kristiansanderen har vært kunde hos Canal Digital i over to år, men han har aldri opplevd liknende oppmerksomhet fra nettleverandøren.

Postkassen var stappfull

– En dag kom det fem brev i postkassa, og det var jo levelig, men da datteren min kom inn med 40 nye brev på onsdag, så begynte jeg å lure, sier han.

Eirik Felle

Eirik Felle hadde planer om å bli mer miljøvennlig i det nye året, og det synes han Canal Digital også burde bli.

Foto: Eirik Felle / Privat

Datteren på tre år kom hjem fra postkassa med hender og lommer fulle av brev, og det var bare å begynne å åpne dem.

– Alle brevene er informasjonsbrev, med angrerettskjema, for en nettavtale jeg har inngått med Canal Digital for en stund siden, forklarer 25-åringen.

– Åpnet du samtlige?

– Nei, jeg tok en del, men så tenkte jeg at datteren min kan få leke-åpne resten. Hun synes det er litt som på julaften, sier Felle.

– Lite miljø- og kundevennlig

Felle har varslet Canal Digital om feilen med en melding på deres Facebook-sider.

– Jeg presiserte at 45 brev i posten ikke er særlig miljøvennlig, sier han.

Det var Dagbladet som først omtalte saken, og avisen refererer til at flere kunder har opplevd det samme som Felle.

Vetle V. Steffensen skriver i Canal Digital sin Facebook-gruppe:

«Hvorfor har det seg slik at jeg har mottatt 22 angrerettskjema på en usb-adapter? Hvis dere vil ha den tilbake så skal dere få den tilbake ... Men neste gang holder det sikkert med ett brev, eller en e-post for den saks skyld.»

NRK har bedt informasjonssjef i Telenor, som eier Canal Digital, om en forklaring.

Tormod Sandstø

Tormod Sandstø, informasjonssjef i Telenor er usikker på hva som har skjedd.

Foto: Pressefoto

– Det har skjedd en teknisk feil, så det er ingen mennesker om har gjort noe galt. Vi beklager så mye, og håper at de kundene som blir usikre tar kontakt, sier Tormod Sandstø, informasjonssjef i Telenor.

– Vet dere omfanget av denne feilen?

– Nei, vi vet ikke hvor mange som opplever dette, men det er nok flere kunder, sier han.

Siste nytt fra NRK Sørlandet

null
Spiller nå
Lett å få flyskrekk av dette - men det finnes råd 00:41
Neste

Økonomistatus

Strømpris i dag

Inkludert avgifter

Billigst kl. 14 1,6 kr
Dyrest kl. 18 1,95 kr

Strømkostnader nå

  • Steke pizza 0,6 kr 25 min.
  • Dusje 6,3 kr 10 min. / 100 liter vann
  • Vaske klær 0,8 kr En vask
  • Varmeovn 1,6 kr 1000w, en time

Styringsrenta i prosent

Høyere styringsrente betyr økte utgifter dersom en har boliglån

Økte matpriser

Hvor mye matprisene har økt det siste året, sammenlighet med lønnsutvikling

  • Matvarer Mars 2023 – mars 2024
    + 6,1 %
  • Lønnsutvikling Anslag for 2024
    + 4,9 %