Etter tunnelbrannen 5. august har det vore
.Tunnelen står på lista for oppgradering, men kva som skjer blir ikkje klart før handlingsprogrammet for gjennomføring av Nasjonal transportplan er klar.
– Fartsreduksjon er eit risikoreduserande tiltak som vi veit fungerer. Vi har spelt dette inn som ein moglegheit, men avgjerda om kor vidt dette er akseptabelt som verkemiddel må takast på nasjonalt nivå, seier avdelingsdirektør i Statens vegvesen i Sogn og Fjordane, Nils Magne Slinde, til bladet Aurlendingen.
Halv milliard
Gudvangatunnelen som vart opna i 1991 er med sine 11,4 kilometer landets nest lengste tunnel. Under tunnelbrannen opplevde naudetatane problem med både naudsamband og ventilasjon. Over 60 personar vart sendt til sjukehus.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Førebelse kalkylar viser at prislappen for opprustinga av tunnelen vil ende på mellom 300 og 500 millionar kroner. Utbetringa skal vere gjennomført innan 2019.
(Artikkelen held fram under videoen)
– Det er uklart om kor omfattande tiltak som må gjennomførast for å stette EU krav til tunneltryggleik, seier Slinde til Aurlendingen.
Redusert ventilasjon
På grunn av ein jordfeil mangla det lys på ei strekkje på tre kilometer av tunnelen. I tillegg vart
. Ventilasjonen var nede i 0,8 m/s. Ynskje til brannsjef i Aurland, Arvid Gilje, er 2,5 m/s.- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Dette er programmert inn fordi AMK skal høyre kva som blir sagt i telefonen. Branndagen måtte brannvesenet overstyre dette. Mange opplevde røyken som intens.
– Den sterkt reduserte ventilasjonskapasiteten førte til forverra tilhøve både for dei som sat fast i tunnelen og for dei brannmannskapa som skulle inn og arbeide, seier Gilje til Aurlendingen.