Ein regntung desemberdag i 2003 var 19-åringen veg til jobb langs Kjøsnesfjorden i Jølster. For 15 år sidan var det meste av strekninga usikra. Store steinar trefte bilen som delvis vart knust.
Ulukka førte til at Klakegg måtte amputere begge beina.
Dagen før hadde over 30 bilar og kring 70 personar vore innesperra i sju timar etter at over 20 ras sperra vegen samstundes.
– Alle må ha rett til å få køyre trygt
– Uansett kvar ein køyrer er det viktig at ein kan køyre trygt. Dette handlar om å gi den enkelte ein trygg reise,- skule- og arbeidsveg.
– Det er jo mykje pengar, men det er veldig viktig for dei som bur i området om dei framleis skal kunne bu der, seier Klakegg.
– Brukar for lite pengar
Sjølv meiner han staten burde bruke endå meir pengar på å sikre dei vegfarande.
– Med så mange ras og steinsprang det er rundt omkring, så er det synd at det ikkje vert brukt meir pengar på rassikring. Det er til tider utrygt å ferdast på ein del vegar, men ein kan ikkje setje livet på vent kvar gong det er litt ruskete vêr, seier han.
– Bygdene vert avfolka
På andre sida av Kjøsnesfjorden bur Ragnvald Søgnesand og familien. Den kommunale vegen til garden deira vart sikra av ein 450 meter lang tunnel til 3,8 millionar kroner i 1995.
– Faren var så ekstrem at vi hadde aldri flytta inn hit viss tunnelen ikkje hadde kome, seier han.
– Folk er ikkje lenger interesserte i å bu på stader med rasfare. Ein del av desse minste bygdene vil verte avfolka om ein ikkje brukar pengar på sikring, meiner geitebonden.
- Sjå: Overleverne – Steinraset i Jølster
- Les meir: – Eg såg raset kome