– Dette er svært viktig. Det er mange år sidan begge tunnelane vart opna og det tærer på utstyret, seier Sverre Måge som er assisterande prosjektleiar for tunneloppgradering i region Vest i Statens vegvesen.
Begge tunnelane er på E16 i Aurland. Til saman er det 16,5 som skal oppgraderast
Nedslitne tunnelar
Arbeidet som skal gjerast i dei to tunnelane er heilt forskjellig. I 1991 vart Gudvangatunnelen opna. Oppgraderinga av den er så omfattande at Vegvesenet valde å dele arbeidet i to, skriv nettavisa Våre vegar.
Den første jobben gjaldt sprengingsarbeid.
– Vi har no halde på i eitt år med sprengingsarbeid i Gudvangatunnelen. Vi har sprengt plass til nytt elektrisk utstyr og tekniske bygg, seier Måge.
No står elektroarbeidet for tur.
Flenjatunnelen som vart opna i 1985 var i så dårleg forfatning at den vart oppgradert allereie 2010. Det som no skal gjerast er i første rekke installering av utstyr som det ikkje var krav om då Tunneltryggleiksføreskrifta trådde i kraft i 2007.
Nye krav
Blant krava som er kome etter 2007 er at tunnelane skal ha oppsamlingskummar for brannfarleg væske som kan renne ut av biler, i samband med ulukker.
Eit anna krav er radar i forbindelse med automatisk hendelsesdetektering (AID). Til saman 70 radaranlegg skal inn i dei to tunnelane.
Det skal og monterast til saman 275 høgtalarar i tunnelane som skal gjere det mogleg å gi bilistar og andre vegfarande beskjed om korleis dei skal stelle seg dersom det skjer ei ulukke.
Eitt år til med kolonnekøyring
I anleggstida vert det kolonnekøyring kvar time om natta i begge tunnelane.
– Vi skal prøv å gjere det så skånsamt som vi kan. No er det i hovudsak elektrisk arbeid som skal gjerast og ikkje sprenging, så vi håpar at vi skal sleppe å stenge så mykje som vi har gjort til no, seier Måge.
Anbodskonferansen er 18. januar. Innan utgangen av 2019 skal jobben vere fullført. Måge vedgår at det er ei utfordring å skulle gjere arbeidet medan tunnelane er opne for trafikk. Men å stenge tunnelane har aldri vore noko alternativ.
– Det har vi vurdert, men det var heilt uaktuelt. Mykje av lokaltrafikken er avhengig av tunnelane. I tillegg så må dei som skal over Filefjell eller Hemsedal også køyre gjennom Gudvangen, seier Måge.