NRK har tal frå Statens vegvesen som i klartekst syner problema. Det viktige E39 – sambandet har dei siste åra hatt ein kraftig auke i kanselleringar. Men statistikken dokumenterer at Fjord1 kan ha seg sjølv å takke. Det siste døgeret har ferja stått igjen.
Medan det i 2012 var berre 10 kanselleringar, har talet mangedobla seg dei seinare åra. Dette fell saman med at Fjord1 byta ut den svært godt utrusta bilferja MF Lote.
MF Lote trafikkerte frå oktober 2008 til årskiftet 2015, då den vart flytta som fjerdeferje til Molde-Vestnes. Den har fire motorar, to i kvar ende. Det gjer at ein kan reparere medan ferja går som normalt. I tillegg gir motorane ekstra kraft om ein skal til kai i vind.
Dårlegare for kvart år
Her er tala for årlege kanselleringar på Anda-Lote:
- 2012: 10 kansellerte avgangar – MF Lote – ny ferjekai opna
- 2013: 7 kansellerte avgangar – MF Lote
- 2014: 16 kansellerte avgangar – MF Lote
- 2015: 80 kansellerte avgangar – MF Lifjord
- 2016: 112 kansellerte avgangar – MF Årdal
- Per feb. 2017 56 kansellerte avgangar – MF Årdal
Kraftig forverring
E39 Lote-Anda er tradisjonelt eit velfungerande samband, no er sambandet blitt ein «versting». Det stadfestar rådgjevar i ferje og forvaltningsseksjonen i Statens vegvesen, Trygve Haram:
– Det er vel ingen europa- og riksvegsamband som blir stengt oftare. Det spesielle er at sambandet berre har ei ferje, konsekvensane blir ekstra store.
Det har ikkje akkurat mangla på klager ¨på dårlegare materiell, men regionleiar Tor Kristoffersen i Fjord1 forsvarar at ein har flytta den:
– Ein ville styrke kapasiteten på Molde Vestnes, då treng vi kapasiteten og farta til MF Lote.
Vil ikkje flytte ferja tilbake
Kristoffersen vedgår at MF Lote takla E39-sambandet i Nordfjord betre:
– Vi ser jo tala, MF Lote er ei veldig god ferje med gode reservesystem, og som taklar tøffe verforhold. Tradisjonelle ferjer som "Lifjord" og "Årdal" har færre reservesystem.
Ved nyttår 2018 får Anda-Lote to splitter nye miljøferjer. Fjord1 har ikkje tenkt å sende Lote tilbake ut året:
– Nei, dei får den ikkje tilbake.
– Kvifor ikkje?
– Dette er ei disponering av Statens vegvesen som vi ikkje tek stilling til. Vil dei ha endring får dei be om det.
Spelar ballen tilbake
Men Vegvesenet vil ikkje love noko.
– Dagens ferje Årdal er godt innanfor krava, det er berre det at Lote er ei mykje betre ferje. Dette er ei vurdering Fjord1 har gjort, vi er i løpande dialog og får ta det derfrå, seier Trygve Haram.