Sidan november 2013 har det tre gonger gått større ras på strekninga. No vurderer Statens vegvesen kva dei kan gjere for å sikre strekninga på lenger sikt.
– Vi skal gjere ei geologisk kartlegging av området og sjå på moglege sikringstiltak. Vi må finne ut om det er mogleg å sikre dette ganske store fjellområdet, seier seksjonsleiar i distrikt Fjordane, Margot Åsebø.
Fleire store ras
I Skredestranda går riksveg 15 langs Hornindalsvatnet, med høge og bratte fjellsider på oppsida. Dei siste to åra har det gått fleire større ras. Felles for dei alle er at dei losnar høgt oppe, og at det er store rasmassar som går over vegen og ut i vatnet.
Under uvêret Hilde i november 2013
over vegen, og ein brukte ei heil veke på oppryddinga og reparasjon av vegen.I mars i år var vegen stengd i nær to døgn etter totalt tre jordskred. To bilar vart den gong fanga mellom skreda.
I slutten av november var vegen igjen stengd etter i alt to ras med jord- og steinmassar, trevirke og vatn.
Mykje arbeid
Opprydding og reparasjonar har kosta nær seks millionar kroner, med 2,7 millionar kroner etter uvêret Hilde i 2013, vel to millionar etter rasa i mars og ein million etter rasa for nokre veker sidan.
– Dette har gått til opprydding, reetablering av linjer som har blitt øydelagde, oppbygging av veg, skifting av stikkrenner, ny kummar, opprydding av skog og tiltak i terrenget. Så det er mykje forskjellig arbeid som er gjort, seier Åsebø.
Held strekninga under oppsikt
Ho seier det blir viktig for dei å kartlegge kva som eventuelt kan gjerast for å unngå fleire ras i framtida.
I mellomtida er Vegvesenet svært obs på strekninga, og held den under nøye oppsikt.
– Vi held eit auge med området. Vi ser at det er ved spesielle verforhold at rasa kjem, gjerne når det er snø i fjellet i samband med temperaturstiging og mykje regn på kort tid.