SISTE: Like før klokka 16 opplyste Vegvesenet at vegen er opna i eitt køyrefelt. Trafikken blir framover regulert ved hjelp av lysregulering.
I 14.30-tida laurdag opplyser Statens vegvesen at ryddearbeidet nede på vegen har gått slik dei hadde håpa. Entreprenøren vil halde fram til det mørknar.
– Ryddinga har gått bra. Det er ein god del rasmassar og mykje å rydde. Men no held vi fram med ryddinga i morgon, og har vegen klar til opning i eitt felt klokka 16 søndag, seier avdelingsdirektør Svenn Finden i Vegvesenet til NRK.
I morgon er det halvanna veke sidan vegen vart stengt. Når vegen opnar blir det i eitt køyrefelt, og trafikken vil bli regulert med lysregulering.
Det er meldt sterk vind innover Vestlandet i morgon kveld, men dette skal ikkje medføre noko umiddelbar fare for at opninga ikkje går etter planen, seier Finden.
Har jobba sidan det lysna
Kontrollingeniør Bjørn Indrebø i Statens vegvesen fortalde like før klokka 10 laurdag morgon at dei endeleg hadde starta opp ryddearbeidet nede på vegen.
Fylkesveg 53, som er hovudvegen inn og ut frå industrisamfunnet i Årdal, har vore stengd sidan sist torsdag etter at eit stort parti av fjellsida losna og dundra nedover vegen.
– No har vi starta å rydde sjølve massane i vegbana. Ein del av massane blir lempa på fjorden, medan dei største steinane blir lagt til side i rasområdet, sa Indrebø tidlegare i dag.
- Les også:
Tidkrevjande rydde- og sikringsarbeid
Vegvesenet trudde først at dei kunne klare å opne vegen att innan kort tid, men synfaringar i fjellsida har etter kvart vist at rydde- og sikringsarbeidet på staden er omfattande.
Når det går ras langs vegane er det ofte tilstrekkeleg at det blir spylt i fjellsida ved å bruke helikopter med ein 1000-liters vasspose hengande under. I Årdal var raset så stort, og lausmassane som låg att i fjellsida så store, at Vegvesenet måtte ha hjelp av eit Super Puma-helikopter.
Dei siste dagane har det blitt fleire hundre turar for helikopteret som har spylt fjellsida. I tillegg har eit reinskelag vore fysisk oppe i fjellsida og pirka ned store og mindre steinar.
Over 5000 tonn steinar og lausmasse
Ifølgje kontrollingeniør Bjørn Indre kom det ned vel 2500 kubikk med stein- og lausmasse då raset gjekk sist torsdag. Med arbeidet som er gjort sidan har det blitt spylt og reinska ned ytterlegare 1000 kubikk.
Dette svarar til vel 5600 tonn med stein- og lausmassar.
Rasområdet ligg like ved Årdalsfjorden, og storparten av steinane og massane vil bli dumpa rett på fjorden.
I første omgang jobbar entreprenøren på staden med å få kontroll på massane. Det vil også bli lagt att ein del masse på oppsida av vegen.
– Dersom det skulle kome ned meir frå fjellsida, ligg dette då som ein mur, forklarar Indrebø.
- Les også:
- Les også:
Meir arbeid utover veka
Reinskylaget som har jobba i fjellsida kjem tilbake for å gjere meir arbeid på måndag.
Det skal mellom anna setjast opp eit mellombels sikringsnett over vegen. Medan dette arbeidet held på vil vegen vere open til visse tider av døgnet.