– Eg fyller diesel fordi det var så billeg, seier Camilla Østerbø.
NRK møter småbarnsmora ved ei av pumpene til den nye, ubemanna Uno X like aust for Førde sentrum.
– Det var så billeg her. Bror min som bur i Førde sa eg måtte fylle, fortel Jan Åge Rode på tur frå Bergen.
Bileigaren fyller opp taken på en eldre BMW. Med plass til 80 liter hjelper det på at prisen er låg.
– Når ein fyller ein del liter, så blir det fort pengar å tene, konstaterer Rohde.
– Ekstremt billeg, kommenterer ein tredje.
Priskrigen følgjer E39
Den nye automatstasjonen, som er den sjette bensinstasjonen i Førde, har starta ein heftig priskrig som har spreidd seg langt, langt utover i fylket. Følgjer ein E39 nordover ser ein tydeleg ringverknadene av nyetableringa.
– Vi ser at prisane går ned. Vi skal alltid følge prisane som dei har i Førde. Vi skal vere med, erklærer Tore Karlsen.
Han er dagleg leiar ved Best-stasjonen på Vassenden, Tore Karlsen
24 kilometer vidare langs E39, i andre enden av Jølstravatnet vel Ola Fugle ved Esso Skei å ta forbrukarbrillene på.
– For kundane sin del er dette kjempebra. Ein må berre vere glad på deira vegne.
– Men det er klart, skal ein vere med i konkurransen, så må ein berre følgje prisen. Det er ikkje anna å gjere, konstaterer Fugle.
- Les også:
(Artikkelen held fram under biletet)
Heilt til Sandane, éin time og 20 minutt i bil frå Førde, har dei hengt seg på priskrigen.
– Når det er priskrig i Førde, så spreier den seg heilt opp hit, stadfester Atle Jakobsen ved Best Sandane.
– Det er litt ekstra jobb for oss som må ut og endre prisen 15 gonger for dagen. Men det er fint for kundane, ler glopparen.
- Les også:
Normale prisar i Indre Sogn
Det ser jamvel ut som priskrigen stopper ved Nordfjord og ferjekaia på Anda. I Eid er har stasjonane ikkje kasta seg på priskrigen.
Sørover må ein heilt til Sogndal før ein finn ein bensinstasjon som ikkje er med på dansen.
– Eg er veldig usikker på kvifor vi ikkje har sett noko til denne priskrigen. Men det er få stasjonar på ganske lange strekningar. Kanskje har det noko med det å gjere, trur Agnete Aasen på Shell-stasjonen på Stedje i Sogndal.
Pressar seg inn med låge prisar
For nykommaren i Sunnfjord er det ein heilt bevisst taktikk å starte priskrig.
– Strategien vår er å ligge blant dei lågaste heile tida. Dette følgjer gjerne dei andre med på, og det går i ein spiral nedover på pris, seier Lill Hege Rostad som er regionssjef for UNO X automat.
Ho vedgår at priskrigen inneber at stasjonane sel drivstoff med tap.
– Jo, det gjer vi. Men når ein etablerer seg, så må ein ofte vise kvifor ein skal inn i marknaden. Vi ønskjer jo å gi kundane gode priser og riktige priser. Så blir det litt lågt til tider.
(Artikkelen held fram under biletet.)
Truleg nokre veker
Heller ikkje for konkurrenten Statoil Fuel & Retail er priskrig god butikk på kort sikt. Det handlar meir om å halde på kundane.
– Det som skjer når priskonkurransen blir intensivert, er at dei store selskapa får lågare marginar. Dei fell heilt ned mot tap, innrømmer kommunikasjonsdirektør Pål Heldaas.
Han er klar på at priskrigen ikkje kan vare ved.
– Det er ei utfordring for oss som har stasjonar i nærleiken når det kjem ein automatstasjon. Av pumpeprisen utgjer normalt 60 prosent avgifter. 30 prosent går til å dekke innkjøpsprisen når vi har importert drivstoffet, og rundt 10 prosent er selskapet si del som skal dekke alle kostnader og forteneste. Når priskrigane er såpass intense og går føre seg heile tida, er det ikkje mykje forteneste.
Prisar rundt 10-talet blir neppe ei vedvarande glede. Likevel trur aktørane på tøffare kniving mellom stasjonane.
– Ofte er det slik at det varer nokre veker, før situasjonen normaliserer seg, med ein priskonkurranse som er litt mindre intens enn i startfasen, forklarer Heldaas i Statoil Fuel & Retail.
Bensinstasjonskjedene Best, Esso, Shell, Statoil og Uno X har no alle drivstoffutsal i Førde. I tillegg har Coop Vest eigen pumpestasjon for Best.