NRK Meny
Normal

Miljøverstingane må betale for seg

FLÅM (NRK): Frå neste år innfører hamnevesenet i Flåm høgare anløpsavgift og ein ny rabatt til skipa som er mest miljøvenlege.

Cruiseskipet Sinfonia i Flåm

MILJØKRAV: Cruiseskip som er mest miljøvenlege vil få rabatt på anløpsavgifta.

Foto: Halvor Farsund storvik / NRK

– Vi kan ikkje binde oss opp mot at landstraum er den einaste løysinga, seier assisterande hamnesjef Jon Olav Stedje i Flåm.

Difor vil hamnevesenet frå 1. januar auke anløpsavgifta. I tillegg innfører dei eit målesystem som skal setje eit mål på kor miljøvenlege dei ulike skipa er.

Blir vurdert etter utslepp

– Det er ein score som går frå 0 til 100, der 0 er skikkeleg dårleg og 100 er veldig, veldig bra. Dette blir basert på ein formel av NOx-utslepp, svovelutslepp, CO2-utslepp, partiklar i utsleppa og om skipet er tilrettelagt for landstraum, fortel Stedje.

Dei som gjer det bra får miljørabatt, men for dei andre vil anløpsavgifta vere dyrare.

konferanse i flåm om cruise

DIALOGKONFERANSE: I Flåm.

Foto: Halvor Farsund Storvik / NRK

Dei nye planane kom fram då Nærøyfjorden Verdsarvpark heldt dialogkonferanse i Flåm onsdag. Der kunne ENOVA fortelje at staten skal bidra til å få på plass fleire landstraumsanlegg.

– Enova ønskjer å bidra til at det blir tilbod om landstraum i alle viktige hamner i Norge. Difor lyser vi no ut ein konkurranse der hamneeigarar kan søkje om støtte til sine prosjekt. Vi satsar på at konkurransen kjem ut i starten av november, seier Merete Knain.

Vil ikkje ha landstraum – sjølv om det blir sponsa

Men Stedje hoppar ikkje høgt i stolen av å høyre dette. Uansett om dei får dekka kostnadane for landstraumanlegg er det problematisk, meiner han.

– Du kan ikkje selje og legge til rette for eit produkt der kunden ikkje er klar til å ta imot. Det er greitt nok at vi kan få finansiert ei løysing, men å bygge eit anlegg til 150 millionar kroner som cruiseskipa ikkje vil ha, det ser eg ikkje så stort poeng i, seier han.

Merete Knain i Enova

VIL HA LANDSTRAUM: Merete Knain i Enova seier dei no lyser ut ein konkurranse der cruisehamner kan få sponsa landstraumanlegg.

Foto: Halvor Farsund Storvik / NRK

Det eksisterer i dag ein standard som seier at skip som er bygd etter 2012 skal vere tilrettelagt for straum.

– Men det vil ikkje seie at dei er klare for å ta imot landstraum, men om det kjem eit krav kan dei kople seg på landstraum, seier Stedje.

Statens helsetilsyn har avdekka at fire av fem norske kommunar som blei sjekka bryt lova og gir eit for dårleg tilbod til utviklingshemma.
Første i Norge som har vektløfting som valgfag.