Det seier programleiaren og matspaltisten Andreas Viestad. Viestad er mellom anna programleiar i ein engelskspråkleg TV-serie om mat og er fagleg ansvarleg for Geitmyra matkultursenter for barn i Oslo. Han har også skrive fleire matbøker.
– Det verkar som om Nortura ikkje forstår kor verdifullt og anvendeleg sauekjøtet er. Marknadsføringa må bli mykje betre, seier han.
Bakteppet er den store overproduksjonen av sau -og lammekjøt. Ved inngangen var 2017 var det 3000 tonn sau- og lammekjøt på fryselager som ikkje vart seld. I løpet av året er det eksportert store mengder ut landet til låge prisar. Afghanistan er eit av landa som har importert sauekjøt frå Norge.
Fekk fem øre kiloen for kjøtet
Ved slutten av året går det igjen mot at store mengder sau- og lammekjøt må på fryselager fordi ein ikkje får det seld. Den store overproduksjonen gjer at enkelte sauebønder har fått heilt ned i fem øre kiloen for sauekjøtet.
Kommunikasjonsdirektør i Nortura, Ellen Flø Skagen, meiner mykje av kritikken frå Viestad er urettferdig.
– Det har vore jobba formidabelt for å få folk til å ete meir sau og lam gjennom heile året. Det har aldri vore meir lammeprodukt til påske, gjennom våren og ikkje minst i grillsesongen. Dette gjer at salet auka med 40 prosent, seier ho.
- LES OGSÅ:
Godt sal berre nokre månader
Rakel Sunde, butikksjef ved Coop Mega i Førde, fortel om godt sal av lammekjøt i september, oktober og november, men at det elles går lite.
Sunde vedgår at marknadsføringa kunne vore betre utanfor hovudsesongen.
– Det kunne kanskje vore betre marknadsføring av kjøtet gjennom heile året, seier ho.