Per Arne Tuftin trur eit vikingsenter kan få turistane til å leggje att meir pengar i fylket.
I Nordfjord har ei prosjektgruppe planar om eit senter til vel 50 millionar kroner knytt til dei store Myklebustfunna i sentrum, Sagastad.
– Eg trur at vikingskip er noko av det vi globalt er mest kjend for, seier reiselivsdirektøren i Innovasjon Norge.
Kopi og senter
Tøger Lien er prosjektansvarleg for Sagastad, og ein av fleire entusiastiske eidarar som har tru på at vikingturisme kan bli eit nytt tilbod til turistane.
Tanken er å byggje ein kopi av det truleg 30 meter lange Myklebustskipet som vart avdekka av arkeologar på 1800-talet. I tillegg kjem eit eige besøkssenter til 50 millionar kroner.
– Eit vikingskip som ligg opplyst på land, i eit glasnaust om vinteren, eg trur det ville vore heilt fantastisk, seier prosjektleiar Synnøve Aabrekk.
Størst i landet
Restane av det som kanskje er det
, vart nettopp oppdaga på Nordfjordeid. Men sidan det vart nedbrent i ei vikinggrav på 800-talet, har skipet aldri blitt så kjent som til dømes dei intakte vikingskipa på Bygdøy i Oslo.Alle gjenstandane elles i grava gjer funnet unikt i nasjonal samanheng. Tuftin trur slikt vil lokke turistar.
– Det å få sjå, oppleve og høyre historia om vikingane er absolutt noko som turistane vil setje pris på, trur han.
(Artikkelen held fram under videoen)
Vil «pirre» turistane
Reiselivsdirektøren i Innovasjon Norge seier vikingtida er nokså kjend i utlandet, men likevel ikkje stor nok til å lokke turistar til Norge åleine.
- LES OGSÅ:
Han meiner vikingane derimot er store nok til å gjere turistane som alt er komne hit nyfikne.
- LES OGSÅ:
– Og ikkje minst får ein turistane til å stoppe opp ved dei attraksjonane som er, seier han og meiner det er rett å satse på oppleving og deltaking framfor utstilling av museumsgjenstandar.
Frynsete rykte
Det fins døme kring om i landet på at slike vikingtilbod går godt. Men Tuftin meiner også at ein ikkje må gløyme at vikingane også har eit frynsete rykte.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
– Så er jo det ikkje berre positive assosiasjonar kring vikingane og deira framferd i enkelte land. Ein skal nok vere litt audmjuke også når ein går ut og skal marknadsføre denne kulturen, avsluttar han.