I dag klokka 06 starta den europeiske råkøyraraksjonen «Speed Marathon». Fram til same klokkeslett fredag blir det gjennomført 65 fartskontrollar i dei ulike UP-distrikta.
Her i fylket tok UP-patruljen i Sunnfjord første etappe.
- Les også:
– For min del blir det som ein heilt vanleg dag på jobben, men eg trur farten er nok lågare ettersom det har vore godt annonsert. Førebels er det i alle fall relativt fin køyring. Eg har sett det verre på denne staden før, for å seie det slik, seier, seier patruljeleiar Einar Vereide.
11 fekk førelegg
Vereide har rigga seg til med laser i ei lita raud jaktbu ved E39 på Egge i Gloppen. Det er i enden av Våtedalen, som munnar ut mot Jølster i andre enden. Dei aller fleste bilistane held seg innanfor fartsgrensa på 80 kilometer i timen.
- Les også:
11 av dei ber derimot Vereide kollega Kåre Toreid om å stogge nokre hundre meter lenge framme. Høgste målte fart er 109 km/t. I ei 80-sone er det sju km/t frå førarkortbeslag.
- Les også:
– Dei fleste tek tilbodet om forenkla førelegg og er nøgde med det. Dei skjønar kvifor vi er her og at vi gjer jobben vår, seier Toreid.
Internasjonal aksjon
Maratonaksjonen «Speed Marathon» blir gjennomført i over 20 andre europeiske land i regi av Europeisk trafikkpolitisamarbeid (TISPOL). Føremålet er å førebygge og avdekke fartsoverskridingar for å redusere tal drepne og hardt skadde på norske vegar.
- Les også:
I fjor omkom fem personar på vegane i Sogn og Fjordane. Det er fem for mykje. Toreid håpar og trur at kontrollaksjonane har ein effekt.
- Les også:
- Les også:
– Ein må alltid tenkje seg om ein ekstra gang før ein set seg bak rattet, men ein får ei ekstra påminning om det er eit stort ansvar å køyre bil. Og det er heller ikkje noko menneskerett å ha førarkort, seier han.
Aksjon i tillegg
Dei to Up-patruljane i fylket er ikkje dei einaste som følgjer trafikken med argusauge gjennom kontrolldøgnet.
Aksjonen kjem i tillegg til den ordinære kontrollverksemda.
– Samstundes set vi søkelys på at fart over fartsgrensa og/eller for høg fart etter forholda er ei av hovudårsakene til dødsulukker i trafikken. Politiet sine fartskontrollar er difor viktige for å redusere tal drepne og hardt skadde på norske vegar, seier UP-sjef Runar Karlsen.