Enorme krefter var i sving då nesten ein halv kilometer av stamvegen mellom Oslo og Bergen tysdag ettermiddag vart
Vegen har vore stengd sidan og torsdag morgon starta eit omfattande ryddearbeid.
Byggjeleiar i Statens vegvesen, Rune Dvergsdal, seier arbeidet vil gå over fleire veker. I første omgang blir det jobba for å få vegen opna fortast mogleg.
– Det viktigaste no er at vi får skote vekk dei steinane som må vekk for at vi i det heile teke skal kunne ha trafikk på vegen, seier Dvergsdal til NRK.no torsdag.
Heldigvis berre skader på vegen
Øydeleggingane er enorme etter at fleire tusen kubikkmeter med stein ned på den sterkt trafikkerte stamvegen mellom Oslo og Bergen.
Til alt hell vart ingen personar skadde, og heltemodig innsats frå fleire berga truleg livet til bilistar som var på veg inn i rasområdet.
- Les også:
- Les også:
Onsdag vart fjellsida spylt frå helikopter i håp om å få lause steinar som låg att i fjellsida til å losne. Verken dette eller regnet rikka på steinmassane og torsdag morgon starta ryddearbeidet.
Har aldri sett liknande
Rune Dvergsdal var sjølv inne i området for å ta skadane på vegen i augesyn.
– Det er temmeleg store dimensjonar, fortalde byggjeleiar då han viste fram ein stein på vel 300 tonn.
Dette er vekta av 300 personbilar. Dvergsdal legg ikkje skjul på at dimensjonane er uvanleg store.
– Slike dimensjonar har eg ikkje vore borti når det kjem til ras, og eg har sett ein del av dei, seier han til NRK.no.
- Les også:
Vil berre opne eine køyrebana
Dei største steinane blir no sprengde i småbitar før dei blir køyrde vekk med lastebil. Når steinane først er vekke ligg eit omfattande arbeid med å reparere køyrebana føre dei.
– Vi har vel ei lengde på ca. 500 meter der både veg og rekkverk er meir eller mindre øydelagt, seier han.
Vegvesenet håpar å kunne opne vegen for trafikk i løpet av nokre dagar, då først med berre ei køyrebane.
– Vi kjem til å bruke lysregulering eller kolonnekøyring, forklarar Dvergsdal om korleis trafikken vil gå forbi rasstaden den første perioden.
Før vegen er tilbake i den stand den var før raset må det truleg leggast ned titals arbeidstimar i grunnarbeid, asfaltering og oppsetting av nytt rekkverk.
Dvergsdal seier dei førebels ikkje veit kva dette vil koste, men at det blir kostbart.