– Det som tidlegare gjekk til Russland var lever og andre ting. Det er vanskelegare å selje. Men kvitfisk, slik som torsk og hyse, går godt andre stadar i verda. Vi har aldri vorte ringt opp av så mange kjøparar som no i januar, seier dagleg leiar i Ervik Havfiske, Stig Ervik.
Han legg ikkje skjul på at det er kjekt når året startar slik.
– Det er heilt supert når det er kjøparar som ringjer og seier dei vil kjøpe fisk, seier Ervik.
- Les også:
Godt nøgd med fjoråret
– Fiskeriet var bra i 2014. Vi fekk betre prisar når det lei ut på ettersommaren og hausten. Vi hadde eit ok år i fjor, seier Ervik, som totalt sett er godt nøgd.
Men også for Ervik Havfiske fekk kronefallet konsekvensar.
– Vi får betre pris på grunn av kronefallet, men så sit vi litt i valutaposisjonar som verkar negativt inn på finansresultatet, seier Ervik.
Det endelege resultatet for selskapa skal vere klare i mars/april.
– Det vert pluss, men kor stort, torer eg ikkje seie, seier Ervik.
- Les også:
Har slutta å ta båtane tilbake etter endt sesong
Ervik Havfiske er Norges største autolinerederi, og er involverte i drifta av 15 linefartøy og eitt garnfartøy. Og båtane held seg stort sett langt frå moderlandet.
– Vi har nokre båtar i Barentshavet og fire i Sørishavet, seier Ervik.
Siste åra har dei hatt folk stasjonerte i sør heile året.
– Vi har hatt nok kvotar til det. Tidlegare kom båtane opp att. Men det tek 30 dagar ein veg, seier Ervik.
Og det er berre turen heim til Norge. For å komme seg frå felta som dei fiskar på, og inn til land går det ytterlegare 20 dagar.
– Med dei bunkersutgiftene som var tidlegare, så har vi slutta med å dra tilbake til Norge etter kvar sesong, seier Ervik.
Trass i at båtane er omtrent på andre sida av kloden, har dei tett kontakt med folka om bord, noko som både er kjekt og viktig.
– Vi har dagleg kontakt på e-post, og så pratar vi med dei på telefon innimellom. Det er ingenting som er betre enn å få gode rapportar om at alt står bra til, seier Ervik.