Renate (20) er invitert til Los Angeles

I sommer ble hun oppdaget av et av verdens største sminkemerker. Nå reiser hun til USA for å møte verdenskjente sminkeaktører.

Renate Lindseth

SURREALISTISK: Renate Lindseth har blitt invitert på kjendisfest i USA, av favoritt sminkemerket hennes, Anastasia Beverly Hills.

Foto: Dragan Cubrilo / NRK

Tidligere i sommer omtalte NRK Renate Andersen Lindseth fra lille Karasjok, som har blitt oppdaget av et av verdens største sminkemerker.

Nå er hun lagt til i Anastasia Beverly Hills sin PR-liste og invitert til kjendisfest i USA.

Det betyr at de sender henne produkter hver gang de får nye produkter.

Anastasia Beverly Hills har nesten 18 millioner følgere på Instagram.

– Det var skikkelig surrealistisk å åpne mailen fra dem og lese at de vil ha meg på PR-lista. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg ble så glad at jeg måtte skrike ut, sier hun.

Renate Lindseth sminker seg

LEVE AV SMINKING: Renate ønsker å kunne jobbe fulltid med sminke, men drømmen er å ha et eget sminkemerke.

Foto: Dragan Cubrilo / NRK

Invitert på kjendisfest

Renate sminker seg selv og deler det på instagramprofilen sin, @renzate, og kaller seg selv en «micro influenser».

Det har verdenskjente sminkeaktører lagt merke til.

Sminkemerker som Jeffree Star og Anastasia Beverly Hills har både likt og delt bilder av Lindseth.

I sommer fortalte Renate til NRK at hennes mål var å komme inn på PR-lista til Anastasia Beverly Hills.

Dette målet har hun klart

Renate Lindseth delt av Anastasia

DELES PÅ INSTAGRAM: Renate har flere ganger fått bilde sitt delt av store sminkeaktører. Dette ble delt for kun noen dager siden.

Foto: Skjermdump

Nå er hun også blitt invitert til PR-fest i Los Angeles, hvor kun inviterte kan komme inn.

Hit skal også andre kjente sminke influensere, som Nicol Concilio og James Charles.

– Dette er en drøm! Jeg har alltid hatt lyst til å dra til Los Angeles, og nå har jeg blitt invitert til noe så stort, og da er det jo enda bedre, sier hun.

27. oktober er dato for festen, og her har hun muligheten til å møte selve grunnleggeren og presidenten av hennes favorittmerke, Anastasia Soare og datteren Claudia Soare.

– Anastasia er jo dronningen av øyenbryn, og hun og Norvina (Cladia Soare, journ.anm.) er store forbilder for meg, sier hun.

– Ikke tilfeldig e-post

Hvordan vet du at dette er ekte?

– Jeg har fått flere mail fra dem før, hvor dem både selger meg ting og hvor de har spurt om kontaktinformasjon. Det er sånn jeg vet at det er dem, sier hun.

Tord Sollie, som er leder for Mediacom Beyond Advertising, sier at dette skjer mye oftere enn før, men er også positiv for oppmerksomheten som hun har fått.

Tord Sollie

GOD KICKSTART: Tord Sollie sier at dette skjer mye oftere enn før, og ser positivt på oppmerksomheten som Renate har fått.

Foto: MediaCom Beyond Advertising / MediaCom

– Denne typen invitasjoner og oppmerksomhet kan være en god kickstart for å skape sin egen følgerskare, sier Sollie.

Han forteller også at for merkene er det interessant å dele videre både for å inspirere andre og anerkjenne fansene sine.