Renate sminker seg selv og deler det på instagramprofilen @Renzate. En dag så likte og delte instagramprofilen @AnastasiaBeverlyHills et av bildene til Renate, deretter begynte de å følge profilen hennes.
Anastasia Beverly Hill er et internasjonalt sminkemerke med 17 millioner følgere på Instagram.
– Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, fikk panikk, sier Renate flirende.
STØRRE ENN DE FORSTÅR: – Foreldrene mine forstår ikke hvor stort det egentlig er, sier Renate smilende.
Foto: Henriette Johnsen Joks / NRK SápmiNå liker de bildene hennes jevnlig, og har også kommentert et av bildene hennes.
Målet hennes er å komme på PR-listen til Anastasia Beverly Hills. Det betyr at de sender henne produkter hver gang de får nye produkter.
Nå er hun på PR-listen til Coloured rain som har 655 000 følgere på Instagram.
FØLGERE: Foreløpig har Renate selv 8448 følgere på instagram.
Foto: SKJERMDUMP FRA INSTAGRAMAndre store merker som har likt hennes bilder er blant annet Morphe som har 6,5 millioner følgere og BH cosmetics med 2,3 millioner følgere.
Alltid interessert seg for sminke
Lindseth har alltid hatt interesse for sminke, men for litt over ett år siden da hun flyttet til Alta begynte interessen å øke.
– Jeg begynte med maskara og sånt når jeg var 12 år eller noe, men begynte først med ordentlig sminking for ett og et halvt år siden, sier Renate.
KAN TA TID: Renate anslår at hun kan bruke mellom 1 til 5 timer på sminkingen, alt avhenger av hvor mye hun må konsentrere seg.
Foto: Henriette Johnsen Joks / NRKNå vurderer hun å begynne på Tone Lise akademiet i Oslo. Der har hun mulighet til å ta flere ulike sminkekurs.
JOBBE MED SMINKE: – Jeg skal nå fokusere mer på sminking og kanskje begynne å jobbe i en sminkebutikk, sier Renate.
Foto: Henriette Johnsen Joks / NRK– Jeg har veldig lyst til å jobbe med dette, nå er det kun en hobby, meddeler hun.
Kim Kardashian en av kundene
I 1997 startet Anastasia Soare som opprinnelig er fra Romania, det som skulle bli et verdensomspennende merkevarenavn.
Hennes første profesjonelle kunde var supermodellen Cindy Crawford.
I dag er Kim Kardashian blant kundene hennes.
Anastasia karakteriseres som den ubestridte skjønnhetsdronningen på Instagram.
ANASTASIA DELTE ET AV BILDENE: – Jeg har fått mange nye følgere på Instagram etter delingen, også flere kjente personer, forteller Renate Lindseth.
Foto: Skjermdump fra InstagramTil nettstedet Fashionista.com har hun sagt at hun bruker fire timer på sosiale medier om formiddagen.
– Jeg kan ikke svare alle, men jeg går igjennom det meste, sa Anastasia Soare (61) til nettstedet.
Og Instagram er altså der hun og datteren Claudia har mest kontakt med følgere fra hele verden.
Nå har de som skrevet ovenfor lagt merke til Renate Andersen Lindseth fra lille Karasjok.