I underkant av 200 av ca. 1900 kassepunkter på postkontor og Post i Butikk er rammet av tekniske problemer som følge av en oppgradering utført av driftsleverandøren, melder Posten Norge i en pressemelding.
Kassepunktene er spredt over hele landet, og feilen medfører at banktransaksjoner på disse stedene ikke kan utføres. Øvrige tjenester kan utføres på vanlig måte.
Tjenestene som er rammet er innskudd, uttak, saldoforespørsel, inn-/utbetalinger med giro og betaling med kort.
Alle andre tjenester kan fortsatt utføres, så lenge betalingen foretas med kontanter.
Feilen skal være ordnet til kl. 12
Pressesjef ved Posten Norge, Hilde Ebeltoft-Skaugrud
forteller til NRK Sápmi at feilen skal rettes i løpet av formiddagen.
– Vi har fått beskjed fra driftsleverandøren at de tekniske problemene skal være ordnet til kl. 12, sier Ebeltoft-Skaugrud.