– Vi er veldig glade for at NordicBet har kommet inn som sponsor for ConIFA, sier Per-Anders Blind, president i ConIFA.
Høydepunktet for ConIFA-lagene er naturligvis verdensmesterskapet, som arrangeres i Östersund i Sverige fra 31. mai til 8 juni.
– Vi er stolte over å kunne ta del i den ekte fotballidenskapen vi ser i ConIFA, sier Daniel Vassbund, Markedssjef i NordicBet.
Skaper møteplasser
– Samarbeidet gir oss muligheten til å drive ConIFA videre, og det er viktig for å skape møteplasser. Fotball er den samlende faktoren, og det kan utvikles videre, sier Blind.
Årets ConIFA World Cup består av 12 lag;
Sápmi (Samelandslaget), Kurdistan, Quebec, Isle of Man, Nagorno-Karabakh, Abkhasia, Aramean Suryoye, Tamil Eelam, Zanzibar, Darfur, Padania og Oksitania.
– For disse lagene handler det ikke om penger. Det handler om stolthet og muligheten for å representere sin egen nasjon, sier Blind.
Han legger til at de statsløse lagene som er representert i ConIFA er eksempler på den samlende kraften som finnes i fotball.
Sponser også Samelandslaget
NordicBet er offisiell samarbeidspartner og sponsor for både ConIFA, ConIFA World Cup-turneringen i Östersund – og Samelandslaget.
– Samene er verter for ConIFA World Cup, og i tillegg et felles lag for samer fra hele Norden. De har et sterkt lag som absolutt bør være i stand til å kjempe om gull, og det er morsomt å stå på deres side, sier Daniel Vassbund, Markedssjef i NordicBet.
NordicBet vil tilby odds for hver kamp både under ConIFA World Football Cup i Östersund og FIFIA World Cup i Brasil.
(NTB)