Innovasjon Norge deler ut reiselivsprisen blant andre priser årlig.
Prisen er på 200.000 kroner.
Daglig leder Svanhild Pedersen i Sorrisniva skriver i en tekstmelding:
"Vi vant!! I salen enda, kan snakkes etterpå"
De andre nominerte var Høve Støtt fra Geilo og Åmot Gard fra Sogn og Fjordane.
Fjorårets vinner ble Hemsedal Turistkontor og i 2007 vant Ekstremsportveko.
– Dette er stort for vinnerne
Pressekontakt Christine Fløysand sier at Sorrisniva vant reiselivsprisen etter hard konkurranse fra de andre nominerte. Fløysand sier at de har ikke bare vunnet prispenger, men at bedriften vil få mye oppmerksomhet fra både Norge i utlandet.
– Vi vil fra Innovasjon Norges side hjelpe Sorrisniva med omtale om denne prisen både i Norge og utlandet, sier Fløysand
Disse vant prisene
I pressemeldingen Innovasjon Norge har sendt skriver de at følgende vant priser:
- Årets Reodor: Setred AS fra Oslo.
- Årets Internasjonaliseringspris: Pharmaq AS fra Nord Trøndelag.
- Årets Bygdeutviklingspris: Edel Design fra Nes i Ringsaker, Hedmark.
- Årets Reiselivspris: Sorrisniva AS i Alta
– Viktig fyrtårn for regionen
I reiselivspriskategorien la juryen vekt på følgende:
– Sorrisniva er nytenkende. Sorrisniva har blitt et viktig fyrtårn for regionen. Gjennom å tenke nytt og satse på kvalitet i alle ledd har de markert seg som en sterk aktør i lokalsamfunnet.
Videre skriver de at Sorrisniva har klart å ta i bruk naturen samt kompetansen som finnes i nærmiljøet. Slik har de skapt både gode opplevelser og arbeidsplasser.
Sorrisniva
Sorrisniva er en helårlig opplevelses- og serveringsbedrift lokalisert ved bredden av Altaelva, 15 km fra Alta Sentrum. Bedriften bygger og drifter Igloo Hotellet, og tilbyr blant annet organsierte snøscootersafarier, elvebåtturer og måltider basert på lokale menyer i restaurant Laksestua.
- Les mer om Sorrisniva på deres (ekstern lenke)
Reiselivsprisen
Reiselivsprisen inspirerer til innovasjon i reiselivsnæringene. Prisen skal gå til den personen eller bedriften som har introdusert et nytt og innovativt reiselivsprodukt eller videreutviklet et eksisterende reiselivsprodukt. Produktet skal ha bidratt til reiselivbedriftens suksess og ha hatt en positiv innvirkning på Norge som reisemål. Prisen er på 200 000 kroner.
Les mer om de andre prisene på Innovasjon Norges
(ekstern lenke)