Denne veka skjedde det igjen: ein buss tok fyr i Gudvangatunnelen i Sogn og Fjordane, berre to år sidan ein lastebil brann opp i same tunnel.
- LES OGSÅ:
– Yrkessjåførane er sentrale
Seniorrådgjevar Per Arne Lindvik ved Teknologisk Institutt er ein av landets fremste ekspertar på tunnelbrannar. Han meiner yrkessjåførar bør vera med på brannøvingar i tunnelar for å vita meir om kva dei skal gjera om ulukka er ute.
– Dei er sentrale i dette her. Dei køyrer store, tunge bilar og dei er ei gruppe som det går an å få samla, seier han.
Han har hatt over 50 øvingar i store tunnelar, og veit veldig godt kor alvorleg ein slik brann er.
– I Noreg har me to typar tunnelar: det er tunnelar med eitt løp og det er tunnelar med to løp. I toløpstunnelar finst det ein rømmingsmoglegheit, fordi ein kan gå over i det andre løpet der det ikkje er brann. I eittløpstunnelar har ein ikkje den moglegheita, då blir det alvorleg.
- LES OGSÅ:
– Hadde vore ei god erfaring
Yrkessjåfør Frode Skogøy er skremd over tunnelbrannane som har vore, og skulle gjerne vore med på ei slik øving.
– Eg har aldri øvd på tunnelbrann, men eg hadde gjerne vore med. Eg hadde blitt ei erfaring rikare, og fått vita litt om kva ein skulle gjort i ein slik situasjon, seier Skogøy.